اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کابوس‎ سریالی جدایی جشنواره کودک از اصفهان

وقتی بنیاد فارابی جشنواره کودک را گروگان می‎گیرد

با وجود دبیرخانه دائم جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان، کابوس‎های سریالی جدایی جشنواره کودک از اصفهان همچنان ادامه دارد و بنیاد فارابی هرازگاهی این جشنواره را گروگان گرفته و دستمایه طلب‌خواهی خویش قرار می‎دهد.

وقتی بنیاد فارابی جشنواره کودک را گروگان می‎گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جشنواره فیلم کودک و نوجوان فرزند اصفهان است در گهواره اصفهان تولد و رشد و نمود یافته، شناسنامه‎اش به نام اصفهان و ریشه در این خاک دارد، اما مدتی با بی‎مهری برخی سرگردان شهرها و دیارهای مختلف شد و همچون فرزندی از آغوش مادر خویش محروم ماند.

دو سال است که این جشنواره به زادگاه خویش بازگشته اما این کابوس جدایی همچنان ادامه دارد و گویی می‎خواهد دوباره رویایی شیرین وصال را به زهر جدایی مبدل سازد.

در ماه‎های گذشته خبر انتقال جشنواره فیلم کودک و نوجوان از اصفهان به شهری دیگر همه گیر شد، از همان جا بود که رایزنی‎ها و جلسات بنیاد فارابی و شهرداری اصفهان به صورت علنی و یا محرمانه برگزار شد که در ابتدای امر اختلاف شدید این دو نهاد را به همراه داشت که منجر شد بنیاد فارابی همدان را به عنوان گزینه میزبانی معرفی کند، اما چندی بعد دبیر این جشنواره در اصفهان خبر از حل اختلافات و رفع مشکلات میزبانی اصفهان برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان داد و تب بازار شایعات و اختلافات را خاموش کرد، اما طی روزهای گذشته برخی خبرگزاری‎ها خبر از برگزاری جلسات بنیاد فارابی برای میزبانی این جشنواره را داده‎اند که دوباره موجی از اظهار نظرات و فرافکنی‎ها را از سوی برخی رسانه‎ها در برداشت.

این جشنواره سال گذشته در اصفهان یک دبیرخانه دائمی تشکیل داده که این امر به معنای اقامت دائم این جشنواره در اصفهان است، اما بنیاد فارابی هر از چند گاهی این جشنواره را گروگان گرفته آن را دستمایه طلب‎خواهی خویش می‎کند، این عمل  بنیاد فارابی به جز مشوش نمودن اذهان عمومی و موج انتقادات هنرمندان و مسئولان این بنیاد خویش نتیجه دیگری در بر ندارد.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: قرارداد برگزاری بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک با بنیاد فارابی بسته شده است و هم اینک در حال برنامه ریزی برای اجرای این جشنواره هستیم.

مجتبی شهیدی افزود: بنیاد فارابی هر از گاهی به بهانه محقق نشدن وعده‎های شهرداری اصفهان حرف از واگذاری جشنواره می‎زند که این امر به علت بی‎اطلاعی مسئولان آن از روند کارهای جشنواره در اصفهان است.

وی متذکر شد: بهترین گزینه برای میزبانی جشنواره اصفهان است زیرا تاکنون به تمام وعده‎های خویش عمل کرده است.

این مسئول اذعان داشت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان برخلاف اظهارنظرهای برخی مسئولان مبنی بر واگذاری جشنواره به طور حتم در اصفهان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/63019/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول