اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

راهپیمایی روز جهانی قدس در 120 نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در 120 نقطه شهری و روستایی استان با حضور مردم مومن و روزه‌دار خبر داد.

راهپیمایی روز جهانی قدس در 120 نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام عباس هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر اراک رأس ساعت 11 صبح روز جمعه از مسیر میدان شهدا، پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل‌الله نوری و میدان سرداران به سمت مصلای بیت‌المقدس با حضور پرشور مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این شهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همزمان با راهپیمایی روز قدس در اراک این مراسم در 120 نقطه شهری و روستایی استان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) با شناخت نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان امت بزرگ اسلامی و تبیین مواضع صحیح، تعریف و ترسیم ماهیت حقیقی و اهداف پلید نظام صهیونیسم بین‌الملل برای جهانیان، روز جهانی قدس را به عنوان نوک پیکان توجه جهان اسلام و مسلمانان جهان به تحولات فلسطین و نقطه عطف در مبارزه و مقابله با صهیونیسم بین‌الملل نامگذاری کردند.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته همواره آزادی مسجد‌الاقصی به عنوان نخستین مسئله جهان اسلام و ملل آزاده دنیا و راهبردی استراتژیک برای مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی شناخته شده است و مسلمانان همواره روز جهانی قدس را گرامی داشته‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس یکی از یادگارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، اضافه کرد: امام خمینی (ره) حضور در راهپیمایی روز قدس را یک وظیفه دینی دانستند چرا که این موضوع با سرنوشت دیگر مسلمانان مرتبط است.

هاشمی گفت: تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نامگذاری روز قدس، مصیبت اشغال فلسطین را در رأس مسائل جهان اسلام معرفی کرد و از همه مسلمانان و مستضعفان جهان خواست تا با کمک یکدیگر به یاری خواهران و برادران خود در فلسطین بشتابند تا اسرائیل نتواند به اشغال سرزمین‌های فلسطینی ادامه دهد و ملت فلسطین را تضعیف کرده و از پای درآورد.

رئیس ستاد قدس و انتفاضه استان مرکزی خاطرنشان کرد: این روز در جهان اسلام تأثیر شگرفی دارد و شاهد هستیم که هر ساله راهپیمایی روز جهانی قدس با وحدت رویه و انسجام هر چه بیشتر در کشورهای اسلامی و حتی در بعضی کشورهای غیر اسلامی برگزار می‌شود و مسلمانان با تجمع و شرکت در راهپیمایی‌ها از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و این روز را با این حضور پرشور خود زنده نگاه می‌دارند.

هاشمی با بیان اینکه در سال جاری نیز بی‌شک مردم قدرشناس و آگاه ایران اسلامی در سراسر کشور به ویژه نقاط شهری و روستایی استان مرکزی حضوری کم‌نظیر و پرشور خواهند داشت، اظهار کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، تجدید پیمان با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب بوده و پاسخ دندان‌شکنی به یاوه‌گویی‌ها و تحریم‌های بی‌نتیجه غرب علیه نظام و مردم ایران است.

وی برگزاری مسابقه بزرگ قدس با مشارکت صدا و سیما و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و ایستگاه‌های نقاشی در مسیر راهپیمایی را از جمله برنامه‌های جنبی این راهپیمایی بزرگ عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تصاویر مراسم راهپیمایی بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده، از طریق صدا و سیمای مرکز اراک و شبکه‌های سراسری به طور مستقیم پخش خواهد شد، گفت: برگزاری 10 نمایشگاه کاریکاتور و عکس، 35 مسابقه فرهنگی ورزشی با نام انتفاضه قدس و چاپ ویژه‌نامه، پوستر و بروشور از دیگر اقدامات صورت گرفته در این باره است.

انتهای پیام/87003/ز40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول