اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از یادوراه شهدای رمضان گزارش می‌دهد

مادر شهید دوامی: آرزویم شهادت فرزندم بود

مادر شهید سید علی دوامی در نخستین یادواره عملیات رمضان گفت: آرزویم شهادت سید علی بود که با شهادت او خوشحال شدم که خداوند این هدیه را از من قبول کرده است.

مادر شهید دوامی: آرزویم شهادت فرزندم بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، شهید سید علی دوامی از شهدای بسیجی بود که راز 21 را برای همرزمان و بازماندگان خود برای همیشه مبهم ساخت.

این سید شهید 21 ساله حکایت عجیبی را تاریخ‌ساز کرد که بارداری مادر در سن 21 سالگی، به دنیا آمدنش در صبح 21 ماه رمضان و به اوج رسیدنش در عملیات رمضان در شب شهادت مولی متقیان شب قدر انجام شد.

شب احیا دل هر دلداده‌ای را دگرگون می‌کند و غوغایی را به وجود می‌آورد تا بهترین سرنوشت خدایی برایش رقم بخورد اما مادر شهید سید علی دوامی به دنبال راز 21 می‌گردد، شبی که تنها پسرش چشم به جهان گشود و 21 سال بعد در شب احیا نیز آسمانی شد.

شهید سید علی دوامی در دوران دفاع مقدس با سن اندکی که داشت بزرگمردی شده بود که صدام متجاوز برای سرش جایزه تعیین کرده بود.

شهید دوامی از هیچ تهدیدی قد خم نمی‌کرد و به عنوان جانشین گردان مسلم بن عقیل پس ازشش سال حماسه و ایثارگری با اصابت کالیبر 60 در غروب 21 ماه مبارک رمضان به شهادت رسید.

نخستین یادواره عملیات رمضان با محوریت سرداران شهید علی‌اکبر درویشی، حسن حسن پور و سید علی دوامی در حسینیه عاشقان شهرستان ساری برگزار شد.

مادر شهید سید علی دوامی هرچند سخنانش بر زبان جاری نمی‌شد اما با گلوی گرفته، گوشه‌ای از خاطرات فرزند شهیدش را بازگو کرد.

فاطمه نیکدوز با اشاره به اینکه سیدعلی در شب شهادت امام علی(ع) به دنیا آمد، افزود: بخاطر همین روز تولدش نام او را سید علی گذاشتیم.

مادر شهید دوامی به گوشه‌ای از کارها و عملکردهای سید علی اشاره کرد و گفت: خواست خداوند بود که شهید دوامی در 21 رمضان به دنیا بیاید و در سن 21 سالگی در 21 رمضان به شهادت برسد.

وی با اشاره به اینکه بین من و سید علی رابطه عاطفی بسیار نزدیکی وجود داشت، افزود: هیچگاه نگذاشتم این رابطه عاطفی و وابستگی بین من و شهید دوامی باعث شود تا او از وظیفه اصلی خود یعنی دفاع از ایران اسلامی را فراموش کند.

نیکدوز خود را خدمتگذار حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و اظهار داشت: امیدواریم حضرت فاطمه زهرا (س) از همه بانوان ایران اسلامی رضایت‌مند باشد.

این مادر شهید آرزوی خود و همسر خود را شهادت فرزندشان در راه خدا دانست و اظهار داشت: همیشه امیدوار بودیم سید علی مانند فرزند زهرای مرضیه در راه اسلام به شهادت برسد.

نیکدوز بیان داشت: شهید دوامی در وصیت‌نامه خود گفته بود که پس از شهادت من لباس مشکی به تن نکنید و من دوست دارم لباس سفید به تن کنید.

وی اظهار داشت: هر زمانی که به یاد سیدعلی خود می‌افتم چهره او را غرق در شادی و لبخند می‌بینیم و به راستی که شهیدان زنده هستند.

مادر شهید سید علی دوامی با اشاره به اینکه شهیدان ناظر بر رفتار مسئولان هستند، گفت: شهدا خدمات خود را در زمان حضور خود در جامعه به مردم دادند و حالا نوبت مسئولان این کشور است که به مردم خدمات صادقانه دهند.

نیکدوز تصریح کرد: باید باور داشته باشیم که شهدا هنوز زنده هستند و در جمع ما حضور دارند و همه ما باید احساس مسئولیت کنیم تا راه شهدا را زنده نگه داریم.

وی با افتخار از اینکه فرزندش در راه اسلام شهید شد، بیان کرد: پس از شهادت سید علی نماز شکر خواندم که خداوند این هدیه ناقابل من را قبول کرد.

این مادر شهید با اشاره به اینکه زنان جامعه اسلامی باید زینبی رفتار کنند، تاکید کرد: انتظار شهدا از زنان و دختران این است که حجاب خود را همانند زینب کبری (س) حفظ کنند.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول