اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شد

بزرگداشت شهدای بزرگ‌ترین نبرد زمینی جهان در مازندران

بزرگداشت شهدای عملیات رمضان که به عنوان نخستین عملیات برون‌مرزی ایران در خاک عراق و بزرگ‌ترین نبرد زمینی جهان پس از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شد، برگزار شد.

بزرگداشت شهدای بزرگ‌ترین نبرد زمینی جهان در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، نخستین یادواره عملیات رمضان سه‌شنبه‌شب با محوریت سرداران شهید علی‌اکبر درویشی، حسن حسن‌پور و سید علی دوامی با روایت‌گری سردار کمیل کهنسال فرمانده سابق لشکر 25 کربلا و سردار محمد جواد اسلامی مشاور ستاد کل نیروهای مسلح کشور در حسینیه عاشقان شهرستان ساری برگزار شد.

عملیات رمضان در شب 21 ماه رمضان و سالروز شهادت امام علی (ع)شامگاه 23 تیر 1361 با رمز «یا صاحب الزمان ادرکنی» در منطقه عملیاتی شلمچه در شرق بصره به وسعت 1500 کیلومتر مربع انجام شد.

این عملیات نخستین عملیات برون مرزی ایران در خاک عراق و بزرگ‌ترین نبرد زمینی جهان پس از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شد.

کمیل کهنسال، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در نخستین یادواره 150 شهید روزه دار عملیات رمضان لشکر 25 کربلا در جمع شهروندان ساروی در حسینیه عاشقان این شهرستان، گفت: افکار و زندگی شهدا به زندگی امام علی(ع) نزدیک بود.

وی افزود: شهدا جان خود را فدا کردند و موجب پیروزی اسلام و مسلمین در جهان شدند و دیگر هیچ کشوری تخیل تجاوز به ایران اسلامی را به ذهن خود راه نمی‌دهد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: ما هرچه داریم از برکت خون شهدا است که باید برای حفظ خون این عزیزان تلاش کنیم.

کهنسال با اشاره به ارزش بالای سرداران شهید علی‌اکبر درویشی، حسن حسن‌پور و سید علی دوامی گفت: اگر رشادت این شهیدان و شهیدان عملیات رمضان و شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی نبود این روزها بزرگی و عظمت ایران اسلامی به جهانیان نمایش داده نمی‌شد.

یادگار هشت سال دفاع مقدس به جنایات چندین ساله رژیم صهیونیستی در جهان اشاره کرد و اذعان داشت: شهادت فرزندان ایران اسلامی باعث شد تا شرف ایران و دین ایران به جامعه اسلامی ما بازگردد.

این مسئول با اشاره به اینکه شهید حسن حسن‌پور  در محوری که به سمت پاسگاه صوفیان بود و در کنار تپه‌ای مورد اثابت گلوله‌ای از سوی دشمن قرار گرفت و شهید شد، عنوان کرد: شهید حسن‌پور پس از مشاهده زخمی شدن یکی از همرزمانش که به سویش حرکت کرد تا او را نجات دهد به شهادت رسید.

وی شهید علی‌اکبر درویشی را یکی دیگر از سرافرازان استان مازندران دانست و بیان کرد: رشادت‌های این شهید در عملیات رمضان ضربه محکمی به دشمنان ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی وارد کرد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار شهید سیدعلی دوامی را فردی مناسب برای انتخاب الگوی اساتید دانشگاه و دانشجویان دانست و اذعان کرد: این نمونه از شهیدان پرچمداران عملیات رمضان بودند.

کهنسال با اشاره به اینکه شهید دوامی در عملیات والفجر هشت رودخانه اروند را 20 بار رفت و آمد کرد تا منطقه را به خوبی شناسایی کند، ابراز داشت: عملیات رمضان در بین دیگر عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس بسیار مهم و با ارزش به شمار می‌رود.

یادگار هشت سال دفاع مقدس متذکر شد: بسیاری از مسائل حقوقی در پیرامون جنگ داخلی و برون‌مرزی ما و شورای سازمان امنیت ملی از همین عملیات رمضان شروع شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین عملیات برون‌مرزی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی با واکنش‌های بسیار زیادی از سوی شورای امنیت ملی و سازمان حقوق بشر مواجه شد، بیان کرد: پس از دفاع ایران از خاک و ناموس خود شورای امنیت با ارسال

قطعه‌نامه ای ایران را موجب خطر امنیت جهانی دانست.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: وقتی 20 ماه خرمشهر در دست عراقی‌ها قرار داشت هیچ سازمان حقوق بشری و شورای امنیت برای دفاع از ایران قطعنامه و بیانیه‌ای صادر نکرد.

کهنسال در پایان اضافه کرد: عملیات رمضان نخستین عملیاتی بود که در چارچوب راهبرد تنبیه متجاوز طراحی شد و به اجرا درآمده است.

انتهای پیام/2296/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول