اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

مسئولان در رسیدگی به خانواده‏های شهدا و ایثارگران جدیت داشته باشند

امام جمعه فیروزکوه گفت: مسئولان در رسیدگی به وضع زندگی خانواده‏های شهدا و ایثارگران اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند.

مسئولان در رسیدگی به خانواده‏های شهدا و ایثارگران جدیت داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری امشب در مراسمی در جمع خانواده‏های معزز شهدا و ایثارگران شهرستان فیروزکوه در سالن مجتمع فرهنگی- تفریحی میلاد این شهر اظهار داشت: نگاهی به سیره امیرالمؤمنین (ع) حاکی از نگاه و عنایت ویژه آن حضرت به خانواده‏های شهدا و فرزندان آنان است.

وی گفت: آن حضرت در دل تاریکی شب‏های کوفه، بسته‏های نان و خرما بین بازماندگان خانواده‏های شهدا، یتیمان و افراد مسکین و فقیر تقسیم می‏کردند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: گاهی اوقات پس از اینکه خانواده‏ها کمک خود را دریافت می‏کردند، خطاب به امام علی (ع) اظهار می‏کردند که «ای مرد غریب عرب، خدا خیرت بدهد؛ اما خداوند داد دل ما را از علی بگیرد» و این نشانه اوج مظلومیت آن حضرت است.

استیری با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع) ادامه داد: اما در چنین شبی و وقتی آن حضرت بر اثر ضربت شمشیر ابن‏ ملجم مرادی ملعون در بستر شهادت افتادند، همگان متوجه شدند که آن مرد غریب همان علی (ع) است.

امام جمعه فیروزکوه خطاب به حضار، مدعوین و مسئولان حاضر در این جمع خاطرنشان کرد: آن حضرت در مقام عمل به همه ما آموخت که شهدا و ایثارگران را فراموش نکنیم که به فرموده امام خمینی (ره) «نگذارید شهدا در پیچ و خم زندگی گم شوند».

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، پخش کلیپی در مظلومیت و شهادت امام علی (ع) و مداحی خاندان عصمت و طهارت (ع) ادامه یافت.

مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‏های استان تهران، فرماندار، معاونان فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس دادگستری و فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فیروزکوه از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

انتهای پیام/2568/ک20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول