اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال:

دانشکده علمی - کاربردی مهارت خلخال 100 دانشجو دارد

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال گفت: دانشکده علمی - کاربردی مهارت خلخال 100 دانشجو در حال تحصیل دارد.

دانشکده علمی - کاربردی مهارت خلخال 100 دانشجو دارد

شادمان روشن‌دهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دانشکده فنی و حرفه‌ای مهارت خلخال هم اکنون بیش از 100 دانشجو دارد.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری بیش از دو هزار و 500 نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند که میزان آموزش تا پایان سال به سه هزار نفر می‌رسد.

روشن‌دهی خاطر نشان کرد: در چهار ماه اول سال یک‌هزار و 40 نفر در آموزش‌ها شرکت کرده‌اند.

این مسئول در مورد ارزشیابی و مهارت‌سنجی کارآموزان اضافه کرد: از اول سال 912 نفر ارزشیابی شده‌اند.

وی به بخش آموزش کارگر ساختمانی و مهارت‌های آنان اشاره کرد و ادامه داد: از سال گذشته بیش از 800 نفر کارگر ساختمانی تعیین مهارت شده و برای بحث بیمه به تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند.

رئیس فنی و حرفه‌ای خلخال از فعال بودن سه مرکز آموزش برای برادران و خواهران در شهر خلخال خبر داد و بیان کرد: هدف از آموزش‌های توسعه و ترویج مهارت آموزشی در سال حماسه سیاسی و اقتصادی، ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت اشتغال پایدار و ثابت، اطلاع‌رسانی و بحث فراگیر نمودن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ترغیب جامعه برای حضور در این کلاس‌ها و فراگیری آموزش است.

روشن‌دهی یادآور شد: در حال حاضر 95 حرفه آموزشی در سه مرکز آموزش رسمی این اداره و بیش از 16 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در سطح شهر خلخال در حال آموزش علاقمندان هستند.

وی از نهادینه کردن فرهنگ آموزش محصول‌محور در روستاها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت و سیار خبر داد و گفت: این نوع آموزش سریعاً و در زمان کوتاه‌تری منجر به تولید، فروش، بازاریابی محصول و اشتغال در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: در چهار ماهه سال‌جاری بیش از 450 نفر با حضور در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در شهرستان خلخال گواهی آموزش فنی و حرفه‌ای و صلاحیت حرفه‌ای گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل: هم اکنون در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران در خلخال 36 رشته در زمینه‌های خیاطی، کیف‌دوزی، تکه‌دوزی، قالیبافی حجمی، نقاشی روی چوب، سری‌دوزی، حکاکی روی چرم، نماکاری با آیینه و مواد تزئینی، کاپشن‌دوزی، عروسک‌سازی آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام /62008/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول