اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

صنعت گردشگری بدون نگاه علمی پیشرفت نمی‌کند / تشکیل اتاق فکر گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نباید انتظار داشته باشیم صنعت گردشگری در استان ما بدون نگاه علمی رشد و پیشرفتی داشته باشد.

صنعت گردشگری بدون نگاه علمی پیشرفت نمی‌کند / تشکیل اتاق فکر گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

حمیدرضا واعظی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: نقش اصحاب رسانه در شناسایی و حفظ اماکن گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی بی‌بدیل است.

مدیرکل گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در کنار اطلاع‌رسانی گسترده و هدف‌دار باید به گردشگری استان خود با نگاه و رویکرد علمی برخورد کنیم.

این مسئول تصریح کرد: حوزه گردشگری و میراث فرهنگی ظرافت‌های خود را دارد که لازم است چنین بینش و تفکر علمی همواره بر روح آن حاکم باشد.

واعظی‌زاده ادامه داد: البته نباید منکر تجارب سنتی در این حوزه شد بلکه لازم است با تلفیقی از علم و تجربه و سنت به فکر گسترش و توسعه این صنعت در استان چهار فصل خود باشیم.

مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از اقدامات خود در بدو حضور و قبول مدیریت را تشکیل اتاق فکر ذکر کرد و افزود: هیچ‌گاه در برنامه‌ریزی بر رأی و نظر فردی تکیه نکردیم و همه برنامه‌ها بر اساس خرد جمعی شکل گرفته و اجرایی شده است.

واعظی‌زاده از لزوم راه‌اندازی هیئت امناها گفت و افزود: صنعت گردشگری و توریست و همچنین حفظ و احیای میراث فرهنگی در استان بر پایه نگاه و بینش علمی توأم با خرد جمعی به نقطه مطلوب خود می‌رسد.

این مسئول یکی دیگر از راه‌های توسعه حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد را خروج سرمایه‌های انسانی از انزوا دانست و گفت: برای نمونه در بحث مواریث کهن استان، کاری که ما انجام دادیم پس از چندین سال میدان دادن به مداحان سنتی بود که سال‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته بودند.

مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نباید تجربیات گران‌بهای گذشتگان را به فراموشی بسپاریم و امروزه دلیل فراموشی برخی از آیین‌ها و سنن در استان ما به این دلیل بوده است.

واعظی‌زاده تعامل میان دستگاه‌ها و انتقاد منصفانه از یکدیگر را از دیگر راه‌های اعتلابخشی به همه حوزه‌ها از جمله در گردشگری و میراث فرهنگی دانست و افزود: دستگاه‌ها باید به دنبال رفع معایب بوده نه این‌که بخواهند در تقابل با یکدیگر مانعی در راه توسعه باشند.

انتهای پیام/2571/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول