اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

واگن‌های مترو اصفهان 9 شهریور بارگیری می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براساس اخبار و اطلاعات به دست آمده، نهم شهریورماه قطار‌های متروی اصفهان از کشور چین ارسال می‌شود و بارگیری متروی کلانشهر اصفهان قطعی است.

واگن‌های مترو اصفهان 9 شهریور بارگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولیها پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به ضرورت راه‌اندازی پروژه‌های شاخص اصفهان اظهار کرد: راه‌اندازی پروژه‌های شاخص مانند مترو، مصلی، نقش جهان و بهشت‌آباد از مهم‌ترین مطالبات مردم اصفهان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه 12 مردادماه امسال دولت تغییر می‌کند و دولت جدید بر سر کار می‌آید، اضافه کرد: دولت آینده باید به مطالبات مردم اصفهان رسیدگی کند و رسیدگی به وضعیت آب زاینده‌رود را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود در دستورکار خود قرار بدهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه قرارداد پروژه بهشت‌آباد اصفهان منعقد شده و 110 میلیارد تومان به عنوان پیش‌پرداخت اجرای این قرارداد پرداخت شده است، تصریح کرد: مسئولان باید اعتبارات مورد نیاز را برای اجرای پروژه‌های آبی مورد نیاز اختصاص بدهند.

وی به زمان بهره‌برداری از پروژه متروی اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر واگن‌های متروی اصفهان خریداری شده و این پروژه از نظر فنی نیز تأیید شده و براساس اخبار و اطلاعات به دست آمده، نهم شهریور ماه امسال قطار‌های متروی اصفهان از کشور چین ارسال شده ارسال می‌شود و بارگیری متروی کلان‌شهر اصفهان قطعی است.

حاج رسولیها با بیان اینکه شهرداری اصفهان همانند سال‌های گذشته برنامه‌های مختلف و متنوعی از جمله برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و مذهبی را در ماه مبارک رمضان پس از افطار برای شهروندان در سطح شهر اجرا می‌کند، تأکید کرد: برگزاری 14 محافل قرآنی در مراکز فرهنگی و طرح اکرام ایتام از جمله برنامه‌های اجرایی شهرداری در سطح شهر است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری باید هزینه‌هایی را که به منظور بیمه‌های ساختمانی از شهروندان دریافت کرده، اما این افراد پروانه ساختمانی دریافت نکرده‌اند به شهروندان بازگرداند، افزود: شهرداری‌های مناطق شهر اصفهان باید نامه عدم صدور پروانه ساختمان را برای بازگرداندن هزینه‌های این افراد به تأمین اجتماعی صادر کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همچنین امسال 900 میلیارد تومان اعتبار از مجموع هزینه‌های شهرداری‌های سراسر کشور برای بیمه‌های ساختمانی مردم اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری و مدیریت شهری اصفهان برای تأمین هزینه‌های ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان در فشار است، اظهار کرد: امسال شهرداری اصفهان حدود 80 میلیارد برای یارانه بلیت اتوبوس‌های اصفهان پرداخت کرده و دولت نیز طی دو سال گذشته کمک‌های خود را به اتوبوس‌رانی اصفهان قطع کرده است.

حاج رسولیها با بیان اینکه دولت همچنین طی دو سال گذشته هیچ کمک ویژه‌ای به اتوبوس‌رانی نکرده است، ادامه داد: در حال حاضر نیز سازمان تأمین اجتماعی به دلیل بدهی اتوبوس‌رانی برای بیمه نیرو‌های این ناوگان به اتوبوس‌رانی و شهرداری فشار وارد می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید مطالبات شهرداری را در زمینه‌های مختلف پرداخت کند، تصریح کرد: عدم پرداخت مطالبات شهرداری از سوی دولت نباید به سنت تبدیل شود.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول