اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

12900 حامی ایتام اردبیلی را حمایت می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: چتر حمایتی 12 هزار و 900 حامی بر سر ایتام اردبیلی گشوده شده است.

12900 حامی ایتام اردبیلی را حمایت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  بهروز زلالی ظهر امروز در نشست تخصصی با حامیان طرح اکرام اظهار داشت: هم اکنون 3 هزار و 414 یتیم تحت حمایت امداد می‌باشند که 12 هزار و 900 حامی با کفالت و سرپرستی از آنان حمایت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه 9 در صد جمعیت از بعد خانواری و 5.2 درصد از کل جمعیت استان تحت حمایت امداد می‌باشند، خاطرنشان کرد: 56 درصد از خانواده‌های تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل یادآور شد: حامیان طرح اکرام طی سال گذشته بالغ بر 3 میلیارد و 350 میلیون ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به ایتام تحت تکفل خود مساعدت کردند.

زلالی به افزایش آمار زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: در یک برنامه‌ریزی منظم و دقیق در‌صدد هستیم تا با اشتغالزایی مولد و توانمندی خانواده‌ها را از چرخه حمایتی امداد خارج کرده و آمار زنان سرپرست خانوار را به حداقل ممکن برسانیم.

این مسئول تصریح کرد: رسالت اصلی امداد اشتغال خانواده‌های تحت حمایت است که تا به امروز در این خصوص توانسته‌ایم بیش از 10 هزار خانوار را از طریق اشتغالزایی مناسب توانمند و از چرخه امداد خارج کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه برای 3 هزار خانوار جشن اشتغال و توانمندی برگزار شده است، بیان داشت: کمیته امداد اردبیل در سال‌های 90 و 91 توانست با ایجاد اشتغالزایی مناسب برای خانواده‌ها به عنوان دستگاه اول و برتر در ایجاد اشتغال انتخاب و معرفی شود.

زلالی به مساعدت خیرین و نیکوکاران در طول سال گذشته اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی درآمد در سال گذشته 20 میلیارد تومان بود که نزدیک به 19 میلیارد تومان در قالب‌های صدقه، زکات، کمک حامیان به طرح اکرام و وجوهات شرعی امانی جمع‌آوری شد.

این مسئول از رشد 37 درصدی کمک حامیان به طرح اکرام خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته حامیان طرح اکرام ایتام با پرداخت 3 میلیارد و 350 میلیون ریال حمایت و مساعدت خود را از ایتام تحت حمایت خود اعلام کردند.

مدیر کل کمیته امداد اردبیل تأمین کمک هزینه جهیزیه، احداث و خرید مسکن، تأمین هزینه‌های درمانی، کمک به هزینه‌های تحصیلی، و ایجاد سرمایه برای اشتعال را از نیازهای ضروری و مهم برای خانواده‌ها اعلام کرد و ادامه داد: حامیان می‌توانند با حمایت از ایتام به صورت هدفمند در بخش‌های مختلف حمایت‌های خود را اعلام کنند تا شاهد توانمندی این تعداد از خانواده‌ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زلالی در پایان سخنان خود گفت: حمایت‌های دیروز امداد موجب شده است تا جوانانی از خانواده بزرگ امداد در پست‌ها و مسئولیت‌هایی قرار بگیرند که امروز به عنوان حامیان ایتام افتخار می‌کنند که از سفره این نهاد ارتزاق کرده و به این پست و مقام دست یافته و ارائه خدمت می‌کنند.

انتهای پیام/62003/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول