اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان دانش‌آموزی کردستان:

آماده‌سازی دانش‌آموزان برای پذیرش مسئولیت‌ها مهم‌ترین هدف سازمان دانش‌آموزی است

مدیر سازمان دانش‌آموزی کردستان هدف این سازمان را زمینه‌سازی برای گسترش مشارکت فعال دانش‌آموزان و آماده‌سازی آنان برای پذیرش مسئولیت‌های فردی و اجتماعی در این حوزه است.

آماده‌سازی دانش‌آموزان برای پذیرش مسئولیت‌ها مهم‌ترین هدف سازمان دانش‌آموزی است

حسام رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، تشکیل سازمان دانش‌آموزی با هدف مشارکت همه جانبه دانش‌آموزان رئیس سازمان دانش‌آموزی استان کردستان هدف از تشکیل این سازمان را مشارکت همه جانبه دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی یک سازمان عمومی و غیردولتی است که با مقررات خاص تحت نظارت آموزش و پرورش تشکیل می‌شود اظهار کرد: این سازمان به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه‌ مشارکتی همه جانبه آنها در راستای، اعتقادی، فرهنگی،اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری برای دانش‌آموزان است.

وی به اهداف و برنامه‌های این سازمان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: هدف این سازمان زمینه‌سازی برای گسترش مشارکت فعال دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف و برنامه‌ریزی برای استفاده مفید از اوقات فراغت و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای پذیرش مسئولیت‌های فردی و اجتماعی در این حوزه است.

به گفته رضایی، مهم‌ترین هدف این سازمان ایجاد علاقه و ایمان در دانش‌آموزان به فرهنگ خودی و خودباوری است.

وی جلب مشارکت تمامی مخاطبان اصلی و اعضای وابسته و مردمی برای تحقق اهداف سازمان را یکی از وظایف سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد و گفت: ساماندهی و هماهنگی برای جلب حمایت‌های ملی و محلی و تامین منابع مورد نیاز سازمان از طریق جلب مشارکت‌های مردمی در کنار کمک‌های دولت از دیگر وظایف این سازمان است.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای شناسایی، جذب و آموزش افراد واجد صلاحیت و داوطلب به منظور آماده‌سازی آنان برای اداره گروه‌های سازمان یافته دانش‌آموزی از دیگر مسئولیت‌های این سازمان است.

رضایی خاطرنشان کرد: اعضای سازمان دانش‌آموزی را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند و سازمان می‌تواند از مربیان و معلمان به عنوان همکاران افتخاری استفاده نماید.

وی گفت: تصویب چگونگی تشکیل و ترکیب شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها و شهرستان‌ها و همچنین نحوه انتخاب نمایندگان اعضا در ارکان و تصویب ساختار و تشکیلات سازمان بر اساس مقررات عمومی جزو مسئولیت‌های هیئت امنا این سازمان است.

به گفته وی، تایید رئیس سازمان برای انتصاب و بررسی تامین منابع مالی و بودجه سالانه سازمان دانش‌آموزی از دیگر مسئولیت‌های ارکان هیئت امنا است.

رضایی، تصویب آیین‌نامه‌ها و ضوابط انتخاب نمایندگان اعضا در ارکان سازمان و همچنین ضوابط چگونگی شکل‌گیری و گروه‌بندی مجمع‌های اعضا را از مسئولیت‌های ارکان اعضای شورای برنامه‌ریزی عنوان کرد و گفت: تصویب آیین‌نامه‌ها و ضوابط اجرایی مربوط به فعالیت‌های اعضا و سازمان و همچنین برنامه‌ریزی برای اجرای مصوبات هیئت امنا از دیگر مسئولیت‌های این ارکان است.

وی در پایان با بیان این‌که کمک‌های داوطلبانه، اعانات و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی و نهادهای انقلاب اسلامی از منابع و امکانات این سازمان است اظهار کرد: بخشی از نیروهای مورد نیاز سازمان از طریق مامور نمودن کارکنان آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های دولتی تامین می‌شود.

انتهای پیام/79016/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول