اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته گذشته صورت گرفت

اجرای طرح کنترل استفاده تلفن همراه توسط رانندگان در ارومیه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی گفت: طرح کنترل استفاده از تلفن همراه در طول هفته گذشته به مرحله اجرا گذاشته شد.

اجرای طرح کنترل استفاده تلفن همراه توسط رانندگان در ارومیه

علی سعیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در طول هفته گذشته این طرح در شهرستان ارومیه به مرحله اجرا گذاشته شد، تا جایی که ماموران راهنمایی و رانندگی به تعداد 725 مورد اعمال قانون در این مدت کم انجام دادند.

وی عدم‌دقت به جلو توسط راننده را یکی از مهم‌ترین و عمده‌ترین علل وقوع تصادف در این شهرستان عنوان کرد و افزود: نوشتن پیام کوتاه و صحبت کردن با تلفن همراه در هنگام رانندگی منجر به حواس‌پرتی فرد و وقوع حوادث دلخراش می‌شود.

سعیدی با اشاره به اینکه رانندگان هشدارها و تذکرها را باید مورد توجه قرار دهند، افزود: چنانچه اقشار مختلف مردم به ویژه رانندگان با ماموران به شکل گسترده و از نزدیک همکاری کنند، به اندازه قابل توجهی از میزان وقوع حوادث پیشگیری به عمل می‌آید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی اضافه کرد: نصب سرعت‌گیر در مناطق مختلف شهر، خط کشی معابر و گذرگاه‌ها، خط‌کشی کانال‌های عابر پیاده، نصب تابلوهای مورد نیاز در معابر، ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی و... از جمله اقدامات انجام گرفته برای کاهش میزان وقوع تصادف محسوب می‌شوند.

این مسئول بیشترین خودروهای سانحه ‌دیده از ابتدای سال جاری تاکنون را خودروهای سواری، عنوان کرد و اذعان داشت: بخش زیادی از تصادفات استان توسط این خودروها به وقوع پیوسته است، بنابراین باید رانندگان این قبیل وسایل نقلیه بیشتر احتیاط کرده، و از قوانین موجود در این زمینه به شکل مطلوب پیروی کنند.

انتهای پیام/61009/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول