اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماه امسال رخ داد

ثبت 1327 واقعه ولادت در ملایر

رئیس اداره ثبت‌احوال ملایر از ثبت یک‌هزار و 327 واقعه ولادت در سه ماه سال‌جاری در ملایر خبر داد.

ثبت 1327 واقعه ولادت در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، بهرام ساکی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات مطمئن و سریع و در نظر گرفتن صدور سند هویتی در ثبت‌احوال شهرستان برخی امور مربوط به این اسناد از طریق سامانه آرشیو الکترونیکی اسناد انجام می‌شود.

وی خدمات ارائه شده از طریق این سامانه را شامل تعویض شناسنامه و صدور المثنی، تغییر نام خانوادگی و پاسخ به استعلامات اداری برشمرد.

رئیس اداره ثبت‌احوال ملایر اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال‌جاری در شهرستان ملایر یک‌هزار و 327 واقعه ولادت به ثبت رسیده که از این تعداد 99,8 درصد ثبت در مهلت قانونی بوده است.

وی یادآور شد: 98 درصد از ولادت‎های ثبت شده در این مدت با ارائه گواهی از زایشگاه بوده است.

ساکی تصریح کرد: از این تعداد 52 درصد ولادت‌ها مربوط به پسران و 48 درصد مربوط به دختران بوده که 58 درصد مربوط به شهری و 42 درصد از ولادت‌ها در روستاها بوده است.

وی همچنین نرخ ولادت را در سه ماهه نخست امسال در ملایر 18,2 درصد و در استان 17,6 درصد عنوان کرد.

رئیس اداره ثبت‌احوال ملایر از ثبت 395 واقعه فوت در سه ماهه نخست سال‌جاری در ملایر خبر داد و گفت: از این تعداد 34 درصد با گواهی فوت و 66 درصد اعلام از سوی سایر مراجع بوده است.

وی تصریح کرد: 60 درصد از فوت‌های به ثبت رسیده مربوط به مردان و 40 درصد مربوط به زنان و 76 درصد شهری و 24 درصد نیز روستایی بوده و بیشتر در گروه سنی 75 سال و بالاتر بوده است.

ساکی همچنین نرخ ثبت فوت در شهرستان را نیز 5,4 درصد برشمرد.

وی همچنین سه اداره برتر استان را در ثبت ولادت و وفات مربوط به شهرستان‌های ملایر، نهاوند و تویسرکان عنوان کرد.

رئیس اداره ثبت‌احوال ملایر در ادامه گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری، یک‌هزار و 88 واقعه ازدواج در شهرستان ملایر به ثبت رسیده که 89 درصد شهری و 11 درصد روستایی بوده است.

وی از ثبت 171 واقعه طلاق خبر داد و گفت: از این تعداد 79 درصد شهری و 21 درصد روستایی بوده است.

ساکی در ادامه به صدور کارت ملی هوشمند اشاره کرد و گفت: این کارت دروازه اصلی به حوزه دولت الکترونیک است که در آینده نزدیک در کشور اجرایی و ارتباط دولت و مردم به صورت آنلاین و سریع‌تر انجام می‌گیرد.

وی در ادامه به دفاتر پیشخوان دولت در ملایر اشاره کرد و ادامه داد: این دفاتر بازوی توانمند ثبت‌احوال در ثبت اسناد هویتی هستند که زیر نظر اداره ثبت فعالیت دارند.

رئیس ثبت‌احوال ملایر یادآور شد: در حال حاضر دو دفتر پیشخوان دولت در ملایر در خیابان سعدی و میدان نبوت فعال بوده و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی از افتتاح دو دفتر پیشخوان دیگر در آینده نزدیک در ملایر خبر داد و افزود: همچنین چندین دفتر آی سی تی نیز در روستاهای بزرگ ملایر به روستاییان خدمات‌دهی می‌کنند.

ساکی از فعال کردن سه دفتر آی سی تی دیگر در روستاهای ملایر خبر داد و خاطرنشان کرد: دو نمایندگی نیز زیر نظر ثبت‌احوال ملایر فعالیت دارند.

انتهای پیام/89013/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول