اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای گلستان:

افزایش آگاهی شهروندان امنیت خاطر آنان را فراهم می‌کند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: ‌افزایش آگاهی مردم نسبت به موضوعات مدیریت بحران می‌تواند ضمن افزایش امنیت خاطر شهروندان، آنان را نسبت به خطراتی که در این عرصه وجود دارد آگاه سازد.

افزایش آگاهی شهروندان امنیت خاطر آنان را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی صادق مقدسی صبح امروز در نشست با مدیر و کارکنان مدیریت بحران گلستان در محل صدا و سیمای استان اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از مسیر رسانه تحقق می‎یابد و صدا و سیما به عنوان یک رسانه فراگیر با ضریب نفوذ بالا می‌تواند نقش مهمی در این عرصه ایفا کند.

پیامد افزایش آگاهی افزایش ایمنی شهروندان است

وی تصریح کرد: ‌افزایش آگاهی مردم نسبت به موضوعات مدیریت بحران در چرخه پیشگیری می‌تواند ضمن افزایش امنیت خاطر شهروندان، آنان را نسبت به خطراتی که در این عرصه وجود دارد آگاه سازد.

مقدسی با اشاره به ضریب نفوذ صدا و سیما در مخاطبان اذعان داشت: رادیو و تلویزیون در بین مردم از جایگاه برجسته و تاثیرگذاری برخوردار هستند و مردم در بسیاری از حوزه‌ها به عنوان مرجع مورد اعتماد به این رسانه مراجعه می‌کنند.

بیش از 80 درصد گلستانی‌ها به برنامه‌های رادیویی توجه می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: اخیراً در یک نظرسنجی استانی مشخص شد که بالای 80 درصد مردم گلستان به برنامه‌های رادیویی گوش فرا می‌دهند و برنامه‌های این رسانه را تعقیب می‌کنند.

رئیس کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تخلفات ساخت و ساز در سطح استان به ویژه روستای زیارت گرگان افزود: اعتقاد دارم بهترین راهکار برای مقابله با چنین پدیده‌هایی، آموزش و سوق دادن توجه مردم به عواقبی است که چنین تخلفاتی در پی دارد.

آموزش بهترین راهکار برای مقابله با تخلفات در عرصه ساخت و ساز

مقدسی متذکر شد: مردم باید بدانند که ساخت و ساز در مسیر رودخانه‌ها بنا کردن آینده خود و فرزندانشان بر روی آب است و هیچ آینده‌ای برای آن متصور نیست.

وی با اشاره به سابقه وقوع سیل در اواخر فصل تابستان در استان تاکید کرد: این رسانه به واسطه اهمیت این موضوع برنامه‌هایی ویژه را در این زمینه تدارک دیده است.

مقدسی تشکیلات سازمان مدیریت بحران در سطح کشور و استان را یک ضرورت مهم قلمداد کرد و یادآور شد: ‌صدا و سیمای گلستان آماده است تا در نشست‌های تخصصی با مجموعه مدیریت بحران استان راهکارهای افزایش تعامل با این مجموعه حساس و استراتژیک استان را مورد بررسی قرار دهد.

در پایان این نشست کاری مقرر شد تا در جلساتی جداگانه سیاست‌های کاری و برنامه‌ای مدیریت بحران در رسانه استانی با حضور کارشناسان دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول