اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شهرستان بانه:

شهرستان مرزی بانه امنیت قابل قبول دارد/ ساماندهی 5 هزار نفر در معابر مرزی

فرمانده سپاه شهرستان بانه امنیت این شهرستان را قابل قبول توصیف و مردم را یکی از مولفه‌های اصلی این امنیت عنوان کرد.

شهرستان مرزی بانه امنیت قابل قبول دارد/ ساماندهی 5 هزار نفر در معابر مرزی

امیر اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بانه با اشاره به مقوله امنیت و نقش آن در زندگی مردم، اظهار داشت: مردم بانه به تبع از مردم استان کردستان مرزداری خود در دفاع از میهن اسلامی را به اثبات رسانده‌اند و اکنون نقش موثری در حفظ امنیت مرزهای کشور در این شهرستان را دارا هستند.

فرمانده سپاه شهرستان بانه اضافه کرد: همکاری و تعامل نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و سپاه و از همه مهم‌تر مولفه مردم موجب شده تا ضریب امنیتی در این شهرستان مرزی بالا برود و اکنون مردم با این امنیت زندگی آرامی را می‌گذرانند.

وی همچنین به وجود احساس امنیت بالا در شهرستان مرزی بانه اشاره و حضور گردشگران از اقصی نقاط ایران اسلامی و اسکان آنها در داخل چادرهای مسافرتی در معابر و پارک‌های این شهرستان را مصداق بارز این ادعا عنوان کرد.

اکبری افزایش روند سرمایه‌گذاری در این شهرستان را یکی دیگر از دستاوردهای وجود امنیت لازم در این شهرستان خواند و گفت: مردم امنیت لازم را بر همه چیز ترجیح می‌دهند تا جایی که حاضر هستند حتی فشارهای اقتصادی را تحمل کنند اما خدشه‌ای به امنیت وارد نشود.

این مسئول در ادامه به فعال بودن دو بازارچه موقت مرزی هنگ ‌ژال و گله سوره در شهرستان بانه اشاره کرد و افزود: 4 تا 5 هزار نفر از مردم مرزنشین این شهرستان در قالب این بازارچه‌ها ساماندهی شده‌اند.

فرمانده سپاه شهرستان بانه خاطرنشان کرد: این افراد در این بازارچه‌ها مبادلات مرزی را به میزان مشخصی به صورت رسمی انجام می‌دهند که معیشت آنان را تامین می‌کند.

وی وجود بازارچه‌های موقت مرزی را زمینه‌ای برای جلوگیری از تردد غیرمجاز مرزنشینان دانست و گفت: تردد تفرق افراد علاوه بر افزایش قاچاق، هزینه‌های زیادی به واسطه برخورد آنها با مین‌های بجای مانده از دوران جنگ در مرز برای نظام به دنبال خواهد داشت.

اکبری در پایان همکاری و تعامل مردم شهرستان بانه با نیروهای مسلح به ویژه سپاه و بسیج را ستودنی خواند و اذعان داشت: مردم با فرهنگ بسیجی عجین شده‌اند و در راستای دفاع از مرزهای کشور و انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

انتهای پیام/79001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول