اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تامین مسکن کمیته امداد فارس خبر داد

وجود 39 هزار مسکن شهری و روستایی غیرمقاوم در فارس

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد فارس گفت: از 39 هزار و 500 واحد مسکونی غیرمقاوم در این استان، 12 هزار واحد شهری و 27 هزار و 500 واحد روستایی است.

وجود 39 هزار مسکن شهری و روستایی غیرمقاوم در فارس

علی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز  اظهار داشت: بر اساس آخرین نیازسنجی‌های صورت گرفته، یک‌پنجم مسکن مددجویان روستایی کمیته امداد فارس نسبت به سایر واحدهای مسکونی مقاوم هستند.

وی اضافه کرد: در مناطق شهری نیز سکونت بخش عمده‌ای از مددجویان فارس در بافت‌های فرسوده قرار دارد، که کیفیت مطلوبی در مقابل حوادث غیرمترقبه ندارند.

این مسئول تصریح کرد: اگر خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد از یک سرپناه خوب و مناسب برخوردار نباشند، سایر خدمات به این قشر اثربخش نمی‌شود.

اربابی بیان داشت: کمیته امداد در دولت‌های نهم و دهم با اجرای طرح بهسازی و مقام‌سازی منازل روستایی حدود 13 هزار واحد مسکونی را در قالب این طرح احداث و مقاوم‌سازی کرده است.

وی عنوان کرد: در دو سال گذشته مقاوم‌سازی 3 هزار واحد مسکونی آغاز شده، که بخش بسیاری از این واحدها به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر تامین مسکن کمیته امداد فارس ابراز داشت: از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در سال‌های 87- 88 و 89 حدود یک‌هزار و 832 واحد و نیز از محل اعتبارات سفرهای ریاست جمهوری در دور اول، دوم و سوم، یک‌هزار و 380 مسکن احداث و در اختیار مددجویان کمیته امداد فارس قرار گرفته است.

اربابی از احداث 3 هزار و 500 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر برای مددجویان استان فارس خبر داد و متذکر شد: از این تعداد بیش از 2 هزار و 500 واحد به بهره‌برداری رسیده و مابقی تا پایان سال جاری واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح مسکن اجاره‌ای نیز از سال 5 8 تاکنون با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی فارس، 400 واحد مسکونی برای مددجویان این کمیته احداث شده است که از این تعداد 80 واحد در شهرستان آباده و112 واحد دیگر در ممسنی به بهره‌برداری رسیده و مابقی تا پایان سال جاری واگذار می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: کمیته امداد امام خمینی فارس برای مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی، 2 میلیون تومان و 5 میلیون تومان در قالب طرح مسکن مهر و بافت‌های فرسوده شهری اهدا می‌کند.

انتهای پیام/‌2448/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول