اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

افتتاح 42 هزار واحد مسکن مهر خراسان‌رضوی با حضور رئیس جمهور

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی از افتتاح 42 هزار واحد مسکن مهر در استان با حضور رئیس جمهور در آینده نزدیک خبر داد.

افتتاح 42 هزار واحد مسکن مهر خراسان‌رضوی با حضور رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدحسن واحدی در جلسه شورای مسکن مهر از پیشرفت 77.74 درصدی پروژه‌های مسکن مهر خراسان‌رضوی خبر داد و اظهار کرد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی 390 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی خراسان‌رضوی اختصاص یافت که دو میلیارد تومان از آن به پروژه‌های روبنایی گلبهار داده شد.

وی، مجموع پروژه‌های مسکن روستایی استان را 20 هزار واحد دانست و خاطرنشان کرد: از این تعداد برای 11 هزار و 142 واحد اختصاص اعتبار صورت گرفته و بیش از 7 هزار واحد دیگر هم برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی اظهار داشت: تمام تعاونی‌ها و انبوه‌سازان باید حق انشعاب آب و برق خود را ظرف یک ماه آینده پرداخت کنند.

واحدی با اشاره به ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با الزام نصب پکیج فن‌دار در تمام واحدهای مسکن مهر استان تصریح کرد: متقاضیان بر اساس دستورالعمل توافقی بین شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی استان اقدام کنند.

وی بر لزوم وجود تجهیزات مخابرات در مسکن‌های مهر آماده بهره‌برداری تاکید کرد و گفت: زمینه نصب آنتن‌های تلفن همراه در گلبهار و قرقی در آینده نزدیک فراهم می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی اظهار داشت: سازمان‌های فنی و حرفه‌ای و تامین اجتماعی استان موظف به اجرایی کردن مکانیسمی آسان برای اخذ کارت مهارت برای کارگران شاغل در پروژه‌های مسکن مهر استان هستند که در قالب یک تفاهم‌نامه اجرایی در آینده اقدام می‌شود.

واحدی گفت: 6 هزار و 78 واحد مسکن مهر خراسان‌رضوی در اختیار تعاونی‌های کم بازده قرار دارد که از این میزان 2 هزار و 802 واحد در حال ساخت و همچنین هزار و 205 واحد برای ادامه کار به خیران واگذار شده و تعیین تکلیف 2 هزار و 69 واحد نیز باید توسط اداره‌کل تعاون استان صورت بگیرد.

واحدی بر لزوم فعال عمل کردن فرمانداری مشهد در تسریع پروژه‌های مسکن مهر قرقی و رضوی تاکید کرد و گفت: فرمانداری باید در زمینه هماهنگی با شهرداری‌های مناطق در مورد بهره‌برداری پروژه‌هایی از مسکن مهر که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند در مرحله بعدی افتتاحیه‌ها اقدام کند.

در این جلسه چگونگی اختصاص اعتبار 10 میلیارد تومانی خدمات زیربنایی مسکن مهر خراسان‌رضوی بین شرکت‌های خدماتی استان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/70004/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول