اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سکوت تلخ هیئت مدیره پاس همدان همچنان دارد

بدهی60 میلیاردی پاسی‌ها کاذب است یا واقعیت؟!

بلاتکلیفی سرد باشگاه پاس همچنان ادامه‌دار است و وضعیت بدهی 60 میلیاردی این باشگاه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و کسی در استان پاسخگوی دقیق مسائل پاس نیست.

بدهی60 میلیاردی پاسی‌ها کاذب است یا واقعیت؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در حالی که اعضای هیئت مدیره باشگاه پاس همدان این روزها سکوت معناداری را اختیار کرده‌اند و با وجود حساسیت زمانی برای بستن و جمع و جور کردن نفرات و آماده‌سازی تیم برای فصل بعد بحث مالی این باشگاه بیشتر از همه چیز خودنمایی می‌کند.

تیم فوتبال پاس که در حال حاضر به عنوان یکی از داشته‌های ارزشمند ورزش استان همدان محسوب می‌شود و با برندی که دارد به نظر می‌رسید جایگاه خوبی را برای ورزش استان در کشور به دست بیاورد، اوضاع مطلوبی ندارد و کسی پاسخگوی سئوالات بی‌شمار مردم، هواداران و حتی خبرنگاران و ورزشی‌نویسان نیست.

این عدم پاسخگویی آقایان اعضای هیئت مدیره و به تبع آن کادر مدیریتی این باشگاه که به دلایل محرومیت، از شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی معاف هستند، باعث شده تا بازار شایعات در شهر و استان بر سر تیم و مهم‌تر از آن بدهی 60 میلیارد ریالی داغ شود.

این دسته گل؛ بدهی 60 میلیاردی است که مدیران اسبق باشگاه پر حاشیه پاس از روز اول انتقال از پایتخت به همدان تا امروز ایجاد کردند و به ورزش همدان که از بودجه عمومی و یا بهتر بگوییم بیت‌المال ارتزاق می‌کند تقدیم شده است.

با وجود این مشکلات در بحث مالی و بروز شایعات که این روزها با آبروی مدیران قبلی، کارکنان اسبق و حتی اعضای هیئت مدیره سابق به راحتی بازی می‌کند، عدم شفاف‌سازی مسائل مالی باشگاه پاس مزید بر علت مشکلات شده است.

در این سال‌ها باشگاه بزرگ پاس همدان از نظر بررسی مسائل مالی فقط به گزارشات مدیران عامل در جلسات هیئت مدیره اکتفا کردند و این شده که تا امروز بیشتر از 60 میلیارد ریال بدهی در حسابداری این باشگاه در انتظار تسویه شدن باشد و بدون اینکه رصد شود که آیا این بدهی واقعی است یا کاذب؟

 

بدهی که امروز باعث شده تا به خاطر بزرگی رقم 60 میلیاردی آن هیئت مدیره و مدیریت ارشد استان به عنوان متوالی مسائل مالی این باشگاه برای تصمیم‌گیری درباره فصل آتی باشگاه پاس تأخیر داشته باشند.

مدیران اسبق باشگاه پاس قبل از شروع فصل گذشته حدود 40 میلیارد را تحویل مدیر جدید این باشگاه دادند و بدون اینکه کسی بپرسد آیا این مبلغ بدهی به طلبکاران ریز و درشت سنوات قبل برای چی و چگونه ایجاد شده است.

در حال حاضر سکوت و رخوتی بدی در سطح مدیریتی باشگاه وجود دارد و کسی نیست که جوابگوی این باشد که آینده پر ابهام این باشگاه ریشه‌دار چگونه است و تنها اتفاق این یک ماهه اخیر تشکیل یک جلسه هیئت مدیره و شنیدن گزارش مالی و عملکردی مدیرعامل باشگاه بوده است.

اعضای هیئت مدیره برای تعیین تکلیف باشگاه، تاریخ هفته گذشته را اعلام کرده بودند اما نه تنها هفته قبل هیچ خبری از وضعیت پرالتهاب باشگاه پاس نشد، این هفته هم همه چیز بعد از تعطیلات میان هفته و لیالی قدر موکول کردند.

اتفاقی که این روزها در سطح شهر همدان افتاده و در محافل خصوصی و دوستانه به شدت در حال وقوع است و شایعات کاذب بیشتر از همه چیز خروجی این جلسات را به خود اختصاص می‌دهد مسائل و بدهی‌های مالی و همچنین عملکرد گردش پول این باشگاه است.

جای تأسف است که در جلسه هیئت مدیره باشگاه پاس با وزنه‌های سنگینی که اعضای آن از لحاظ شخصیت حقوقی دارند مصوبات و عملکرد و گزارشات به راحتی به واسطه نزدیکی برخی‌ها به اعضای هیئت مدیره به بیرون درز کرده و می‌کند و تنها خروجی این درز اطلاعات ایجاد التهاب و سهم‌خواهی افرادی است که ادعای مدیریت در ورزش همدان را دارند.

حضور یک معاون رئیس جمهور، یک وزیر، یک استاندار، یک نماینده مجلس و رئیس یکی از کمیسیون مهم مجلس شورای اسلامی در یک مجموعه مدیریتی کاملاً حکایت از اقتدار هیئت مدیره باشگاه پاس را دارد اما درز اطلاعات و ایجاد التهاب و شایعات جلسات به بیرون و سطح جامعه غیر قابل چشم‌پوشی است که باید آقایان جوابگو باشند.

 

باز هم تأکید باید کرد که تیم فوتبال پاس متعلق به سرداران، امیران و هشت هزار شهید سرفراز استان همدان و قطعاً همه دلسوزان ورزش است و با قاطعیت به دنبال این باید باشند تا ذره‌ای به ماهیت معنوی این تیم لطمه نخورد و کسی برای سهم‌خواهی تمام زحمات مدیران و دست‌اندکاران این باشگاه را از ابتدای انتقال تاکنون زیر سئوال نبرد.

سرویس ورزشی خبرگزاری فارس همدان تا آنجا که بتواند برای اعتلای ورزش همدان همچون سال‌های گذشته از هیچ کوششی برای شفاف‌سازی و روشن شدن وضعیت نگران کننده باشگاه پاس دریغ نخواهد کرد و به دنبال خواسته و رفع نگرانی مردم و هواداران این تیم خواهد بود.

امیدواریم اعضای هیئت مدیره باشگاه پاس هم به زودی با تشکیل جلسه هیئت مدیره تکلیف این تیم را مشخص کنند تا بدون فرصت‌سوزی که در گذشته هم بارها تاوان زیادی برای آن پرداخت کردند برای فصل بعد تیمی با ابهت و اقتدار و با هدف صعود به لیگ برتر آماده و روانه مسابقات کنند.

-------------------

فرشید گل‌محمدی

-------------------

انتهای پیام/89020/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول