اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اراک خبر داد

بهره‌برداری از 3 تقاطع غیر هم‌سطح تا اوایل آبان‌ماه سال‌جاری

فرماندار اراک از افتتاح و بهره‌برداری از سه تقاطع غیر هم‌سطح تا اوایل آبان‌ماه سال‌جاری خبر داد.

بهره‌برداری از 3 تقاطع غیر هم‌سطح تا اوایل آبان‌ماه سال‌جاری

مسلم پورقاسمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک اظهار داشت: امسال برای کاهش آلودگی هوای شهر چندین اقدام اساسی صورت گرفته که یکی از این اقدامات بهبود وضعیت عبور و مرور است.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته 45 درصد از آلودگی هوای شهر اراک مربوط به خودروها است چراکه خودروهایی که می‌توانند مسیری را در عرض 15 دقیقه طی کنند حدود یک ساعت طی می‌‌کنند که این موجب ایجاد ترافیک و افزایش آلودگی می‌شود.

فرماندار اراک ادامه داد: به منظور حل این مشکل ساخت چندین پل و تقاطع غیر هم‌سطح در دستور کار قرار گرفته که یکی از این پل‌‌ها پل میدان فراهان است که پیش از این در روزهای پنج‌شنبه مشکلات ترافیکی بسیاری را در اراک ایجاد کرده بود و انتظار می‌رود با تکمیل این پل شاهد حل مشکلات ترافیکی باشیم.

پورقاسمیان خاطرنشان کرد: این پروژه هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و ظرف سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: پل شهرک مصطفی خمینی، پل میدان مقاومت و پل مسجد سیدها از دیگر پروژه‌های در دست احداث هستند که با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد کاهش ترافیک در سطح شهر اراک خواهیم بود.

فرماندار اراک در ادامه گازسوز کردن اتوبوس‌ها را از دیگر اقدامات لازم برای کاهش آلودگی هوای شهر اراک عنوان کرد و گفت: گازسوز کردن اتوبوس‌ها از مصوبات مهم شورای اسلامی است که به محض تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

پورقاسمیان افزود: متاسفانه بخشی از آلودگی هوای شهر اراک مربوط به اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری است که به صورت روشن در ایستگاه‌ها توقف کرده و تولید آلودگی دارند.

وی ایجاد فضای سبز را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام برای کاهش آلودگی عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد 100 هکتار فضای سبز در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی اجرایی خواهد شد.

فرماندار اراک از آغاز مطالعات طرح محدوده ترافیک خبر داد و گفت: با توجه به این‌که بیشتر خودروها به صورت تک‌سرنشین در سطح شهر رفت و آمد دارند تلاش داریم با اجرای طرح‌های مختلف از رفت و آمد خودروهای تک‌سرنشین به مرکز شهر جلوگیری کنیم که این طرح هم‌اکنون در دست مطالعه قرار دارد.

پورقاسمیان افزود: بخشی از آلودگی مربوط به فعالیت واحدهای صنعتی است که در این راستا تلاش داریم تا شهریور ماه مشکل آلودگی شرکت آلومینیوم‌‌سازی را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/87006/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول