اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظرف یک ماه آینده

تقاطع غیر‌همسطح خیابان تختی همدان افتتاح می‌شود

معاون عمرانی شهرداری همدان گفت: تقاطع غیر‌همسطح خیابان تختی همدان با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصدی تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تقاطع غیر‌همسطح خیابان تختی همدان افتتاح می‌شود

موسی رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح خیابان تختی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: تقاطع غیر همسطح خواجه رشید نیز در حال حاضر بیش از 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح خیابان تختی حداکثر تا یک ماه آینده و تقاطع غیر همسطح خواجه رشید تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون عمرانی شهرداری همدان با اشاره به اینکه اجرای کار پل‌سازی وقت‌گیر است، افزود: وقتی کار پل به نازک‌کاری می‌رسد وقت می‌گیرد.

به گفته وی، تقاطع غیر همسطح تختی در حال حاضر آماده آسفالت‌ریزی است و کارهای جوشکاری بر روی آن انجام می‌شود.

رسولی اضافه کرد: گاهی اوقات کارهای کوچک در احداث پل و کارهای عمرانی و تقدم و تأخر برنامه‌ها باعث به تأخیر افتادن اجرای پروژه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تقاطع غیر همسطح تختی تاکنون اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: در تقاطع خیابان خواجه رشید نیز یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده و هر کدام از این دو پل به طور جداگانه به اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای تکمیل شدن نیاز دارند. 

معاون عمرانی شهرداری همدان با اشاره به اینکه با ساخته شدن پل‌های تختی و خواجه رشید تعریض خیابان‌ها را انجام دادیم، افزود: در برخی جاها محدودیت‌های اجرایی مانند برخورد با پست‌های مخابراتی، برق و یا درخت کهنسالی را داریم که نمی‌توان به راحتی از کنار این موانع گذشت. 

وی خاطرنشان کرد: در کنار پل خیابان تختی در هر دو طرف تعریض خیابان را انجام دادیم و در سمتی که نمایشگاه‌های خودرو قرار دارند برای مساعدت بیشتر با همشهریان توقفگاه خودرو نیز ایجاد کردیم.

رسولی افزود: طبق مقررات راهنمایی و رانندگی ما می‌توانستیم تعریض خیابان را هم انجام ندهیم چون امکان عبور وسایل نقلیه وجود داشت.

وی ادامه داد: در کنار پل تختی یک خط عبور و یک خط توقف به عرض پنج متر و 90 سانتیمتر ایجاد شده که برای تسهیل بیشتر و تردد روان خودروها است.

معاون عمرانی شهرداری همدان در بخش دیگری از سخنان خود به تقاطع غیر همسطح چهارراه بلوار آیت‌الله نجفی (میدان بار) اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون این پروژه بیش از 37 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با زمان‌بندی انجام شده منطبق است.

وی افزود: تملک زمین‌های مورد نیاز برای احداث پل بلوار آیت‌الله نجفی را انجام دادیم فقط چند باب مغازه باقی‌مانده که برای تصمیم‌گیری به ماده 9 ارسال شدند و به زودی این مغازه‌ها را هم تملک می‌کنیم.

رسولی در پایان با بیان اینکه برای تملک زمین تقاطع غیر همسطح بلوار آیت‌الله نجفی 5 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: طبق برآوردهای انجام شده احداث این پل 27 تا 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/89019/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول