اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک خبر داد

افتتاح اولین مرکز نیکوکاری در بستک

فرماندار شهرستان بستک از افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری با حضور مسوولان و خیرین در بستک خبر داد.

افتتاح اولین مرکز نیکوکاری در بستک

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بستک، محمد مشتاق‌زاده پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح این مرکز اظهار داشت: مرکز نیکوکاری یک واحد مردمی کمیته امداد امام (ره) است که در سطح محلات و یا روستاها تشکیل و در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمات به محرومین تحت نظارت این نهاد فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: در راستای نهادینه‌سازی مدیریت احسان و نیکوکاری توسط مردم و استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌ها، استقرار شبکه‌های ارتباطی، حمایتی، مراکز نیکوکاری در دستور کار امداد قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان بستک افزود: مرکز نیکوکاری در واقع یک واحد مردمی است که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بصورت داوطلبانه با نظارت امداد به نیازمندان مساعدت می‌کنند و در واقع این مرکز پیشخوان امداد محسوب شده و پل ارتباطی بین امداد و جامعه مردمی هست.

مشتاق زاده بیان داشت: شناسایی، ارتباط و تعامل مؤثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار از جمله خیرین به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومین، طراحی و استقرار مدیریت شبکه‌های نیکوکاری با تمرکز بر محله، برون سپاری و توسعه خدمت رسانی به محرومین، ایجاد همبستگی، توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری از جمله اهدافی است که این مرکز دنبال خواهد کرد.

وی کمیته امداد را یکی از بزرگ‌ترین دستاوردها و برکات نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: آثار این نهاد که برگرفته از سیره نبوی و ائمه اطهار است که  امروز در جامعه خود را نشان داده است.

فرماندار شهرستان بستک ابراز داشت: کمیته امداد در کمک‌رسانی و انجام امورات محرومین در کشور پیشتاز بوده و در این راستا خیرین و نیکوکاران به عنوان بزرگ‌ترین حامی و پشتیبان، این نهاد را در خدمات‌رسانی به محرومین یاری کرده‌اند.

مشتاق زاده در پایان سخنان خود به اهمیت کمک به محرومین و توصیه ائمه اطهار در این خصوص اشاره کرد و افزود: امیدواریم که با وجود این مرکز بتوانیم بخشی از محرومین واقعی جامعه را با حفظ عزت نفس تحت پوشش قرار داده و کمک‌های شایسته تری را ارائه نمائیم.

گفتنی است خیرین شهرستان بستک مبلغ یک میلیارد ریال در قالب طرح زکات به این مرکز اهدا کردند.

انتهای پیام/88006/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول