اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

3 امتیاز سهم تقابل خوزستانی‌ها و اصفهانی‌های لیگ برتر

در هفته نخست لیگ برتر جدال خوزستانی‌ها و اصفهانی‌های لیگ سه امتیاز برای هر یک به همراه داشت.

3 امتیاز سهم تقابل خوزستانی‌ها و اصفهانی‌های لیگ برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، لیگ برتر در فصل سیزدهم با برگزاری هشت دیدار هفته نخست برگزار شد تا تب فوتبال بار دیگر جامعه ورزشی کشور را فرا گیرد.

در رقابت‌های هفته نخست که در دو شب پیگیری و ادامه یافت در مجموع 12 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد تا هفته‌ای تقریبا کم گل را در آغازین هفته داشته باشیم.

در این هفته از رقابت‌ها دو نماینده فوتبال خوزستان در لیگ برتر در برابر دو نماینده اصفهان قرار گرفتند که حاصل این رویارویی یک برد و یک باخت بود.

* نخستین 3 امتیاز استقلال خوزستان

در آغازین دیدار از نخستین هفته رقابت‌های لیگ برتر تیم‌های استقلال خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند.

در این دیدار که با حضور بیش از 3 هزار تماشاگر در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد دو تیم در نیمه نخست بازی چندان جالب توجهی را ارائه نکرده و بازی دو تیم سرد و کسل‌کننده پیگیری می‌شد.

اما در نیمه دوم بازیکنان ذوب‌آهن چند بار به دروازه استقلال رسیده و آن‌را تهدید کردند که با درخشش دروازه‌بان و مدافعان استقلال این خطرات دفع شد.

شاگردان عبدالله ویسی در حالی که به دقایق پایانی نزدیک می‌شدیم در دقیقه 84 و روی ضربه از فاصله 35 متری عادل کلاه‌کج به گل رسیدند تا نخستین گل لیگ برتر فصل سیزدهم در خوزستان بروید.

در ادامه تلاش ذوبی‌‌ها برای جبران ناکام ماند و استقلالی‌ها بر روی ضد حمله توسط میلاد میداودی به گل دوم نیز دست یافتند تا در نخستین دیدار خود در لیگ برتر سه امتیاز خانگی را کسب کنند.

هرچند عبدالله ویسی سرمربی آبی‌های خوزستان از بازی تیمش ناراضی بود و فقط از نتیجه بدست آمده ابراز رضایت کرد.

در هفته دوم رقابت‌ها تیم استقلال خوزستان پنج‌شنبه دهم تیرماه در برابر مس در کرمان قرار خواهد گرفت و ذوب‌آهن نیز روز جمعه پذیرای پرسپولیس است.

*شکست فولاد در سکوت فولاد شهر

در دیگر دیدار هفته نخست رقابت های لیگ برتر دو تیم سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان که از آنها به عنوان مدعیان قهرمانی نیز یاد می شود به مصاف یکدیگر رفتند.

این دیدار به دلیل محرومیت تماشاگران اصفهانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار شد.

سرخ‌پوشان اهوازی در مسابقه با وجود نمایش قابل قبول خود و به دلیل اشتباهات فردی نتوانستند در برابر تیم پرستاره سپاهان به امتیاز دست یابند و نتیجه را دو بر صفر واگذار کردند.

گل نخست زردپوشان در دقایق پایانی نیمه نخست و روی اشتباه مدافع فولاد به ثمر رسید و ضربه محمد غلامیتن پس از برخورد به عبدالله کرمی وارد دروازه فولادی‌ها شد.

در نیمه دوم نیز شاهد بازی زیباتری از دو تیم بودیم و بارها موقعیت‌های گلزنی روی دروازه‌ها ایجاد می‌شد تا اینکه در دقیقه 57 بازی فولاد صاحب یک ضربه پنالتی شد که مهدی نوری آن را از دست داد تا بهترین بخت سرخ‌پوشان اهوازی برای تساوی از بین برود.

در ادامه سپاهان با اتکا به ستارگان جدید و میلیاردی خود از جمله مجتبی جباری و آرش افشین خطراتی را روی دروازه فولاد وارد کرد و در یکی از صحنه‌ها ضربه زیبای آرش افشین به تیر دروازه فولاد برخورد کرد و به زمین بازگشت.

در حالی که همگان در انتظار شنیدن سوت پایان مسابقه بودند سپاهانی‌ها روی حرکت از عمق دفاع فولاد، علی حمودی را در موقعیت تک به تک قرار دادند و این بازیکن برای دومین بار دروازه سرخ‌پوشان خوزستان را گشود.

هرچند فولاد در این دیدار در برابر حریف پرستاره خود شکست خورد اما سرمربی این تیم دو شک گل به‌خودی این تیم در نیمه نخست و ازدست دادن ضربه پنالتی در اوایل نیمه دوم را مهم‌ترین علت عدم نتیجه‌گیری در این دیدار عنوان کرد.

در سوی دیگر نیز کرانچار سرمربی سپاهان نیز معتقد بود در صورتی که بازیکنان از موقعیت‌های خود بهتر بهره‌ می بردند می‌توانستند گل‌های بیشتری نیز وارد دروازه فولاد کنند.

در هفته دوم این رقابت‌ها تیم فولاد خوزستان روز جمعه در اهواز میزبان سپاسی شیراز است و سپاهان در دیداری حساس در آزادی در برابر استقلال تهران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/72008/صا40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول