اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

شب‌ قدر وسیله‌ای برای صیقل قلوب است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روح ما برای ابدیت خلق شده و شب‌های قدر وسیله‌ای برای صیقل قلوب است.

شب‌ قدر وسیله‌ای برای صیقل قلوب است

آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی‌خمینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر اظهار کرد: خداوند متعال انسان را به عنوان احسن الخالقین خلق کرده تا به کمالات انسانی برسد و با خدا ارتباط برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند مسائلی را تعیین کرده تا انسان در راه خداوند و بر اساس فرامین وی قدم بردارد و با عمل به احکام الهی به تکامل انسانی برسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه توجه انسان به خداوند یکی از عوامل تکامل انسان است گفت: انسان در تمام امور، گفتار و رفتار خود باید وجه‌الله باشد که ماه رمضان یکی از راه‌های تحقق این شاخصه در وجود انسان است تا وی بتواند به تکامل و برتری برسد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در ماه رمضان شب‌هایی قرار داده است تا انسان در این شب‌ها از جهان ماده و دنیوی بیرون آید و در مسیر معنویت قرار گیرد و دلش را به پروردگار نزدیک کند.

مسعودی‌خمینی با بیان اینکه ارزش شب قدر از هزار ماه بیشتر است گفت: در این شب باید بیدار باشیم و به تفکر بپردازیم بنابراین لازم نیست در این شب تنها به قرائت ادعیه و قرآن اکتفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روح ما برای ابدیت خلق شده و این شب‌ها برای صیقل قلوب است بنابراین خوشا به حال کسانی که در این شب‌ها خود را پاک کرده و روح خود را صیقل می‌دهند.

انتهای پیام/78003/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول