اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی ارومیه:

چشم‌انداز جمعیت دانشجویی دانشگاه صنعتی10 هزار دانشجو است

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: چشم‌انداز افق 1400جمعیت دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه 10 هزار نفر دانشجو با 10 دانشکده است.

چشم‌انداز جمعیت دانشجویی دانشگاه صنعتی10 هزار دانشجو است

جعفر عبداللهی شریف امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دانشگاه صنعتی ارومیه با چشم‌انداز دستیابی به سطح دانشگاه‌های توسعه‌یافته در تمام شاخص‌ها، دستیابی به آخرین یافته‌های علمی و تکنولوژیکی، پژوهش محور کردن جریان تصمیم‌گیری‌های فنی، ارائه تمام رشته‌های مورد نیاز بخش صنعت و معدن شمال غرب کشور، فعال کردن پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی، ارتقا به جایگاه یک دانشگاه بین‌المللی و فراملی، جذب دانشجو از کشورهای خارج و ارائه خدمات علمی و پژوهشی به کشورهای همسایه و ... در سال 1385 پا به عرصه ظهور گذاشت.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی ارومیه افزود: این دانشگاه کار خود را با 153 دانشجو در سه رشته تحصیلی آغاز کرد.

عبداللهی شریف با بیان اینکه دانشگاه صنعتی ارومیه در بین دانشگاه‌های تازه تاسیس رتبه نخست را دارد، تصریح کرد: در سال 89-90 دانشگاه صنعتی ارومیه از لحاظ امر نظارت و ارزیابی درونی رتبه یازدهم را کسب کرد.

وی رسیدن جمعیت دانشجویی دانشگاه صنعتی به 10 هزار دانشجو با 10 دانشکده را چشم‌انداز افق 1400 دانشگاه صنعتی ارومیه عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه 40 درصد دانشجویان را مقطع کارشناسی ارشد و 60 درصد دانشجویان را مقطع کارشناسی به خود اختصاص داده‌اند سعی داریم این رابطه را معکوس کنیم به طوری که 60 درصد از جمعیت دانشجویی به تحصیلات تکمیلی تعلق خواهد داشت.

عبداللهی شریف خاطرنشان کرد: در حال حاضر رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات در مقطع کارشناسی، رشته‌ مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید در مقطع کارشناسی ناپیوسته، رشته‌های مهندسی صنایع، مهندسی فناوری اطلاعات، فیزیک، معدن، مکانیک، عمران، مهندسی شیمی و ریاضی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌های فیزیک و مهندسی مکانیک در مقطع دکتری در این دانشگاه دایر بوده و هر ساله براساس مجوز وزارت علوم رشته‌های جدیدی به مجموعه ذیل اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/61005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول