اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک و در دانشگاه آزاد اسلامی اراک

شورای «پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها» تشکیل می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از تشکیل شورای «پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها» در آینده‌ای نزدیک در این دانشگاه خبر داد.

شورای «پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها» تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ملک سلیمانی پیش از ظهر امروز در نشست با فرهیختگان گفت: یکی از اهداف مهم این دانشگاه در دستیابی به افق‌های بلند در راستای تولید علم و رقابت با دانشگاه‌های کشور توجه به توانمندی‌‌ها و امکانات دانشگاه است که امید می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده بتوان به این اهداف دست یافت.

وی تصریح کرد: بدون شک با توجه به فرامین مقام معظم رهبری تولید علم می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل فراروی دانشگاه‌ها باشد که تلاش داریم با تشکیل شورای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها در این زمینه گام برداریم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با بیان این‌که این دانشگاه برنامه‌های بلند، کوتاه و میان مدت خوبی را برای بهبود هر چه بهتر وضعیت دانشگاه در دستور کار قرار داده است، گفت: تشکیل شورای گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه و جامعه، راه‌اندازی شورای متنوع‌‌سازی منابع درآمدهای دانشگاه و کمیته بهینه‌‌سازی و ارتقای کیفیت و بهره‌وری، تشکیل کمیته تصویب و تاسیس رشته‌های جدید، راه‌اندازی دفتر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزشیابی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف از جمله این برنامه‌ها است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته‌اند.

سلیمانی ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای مطابق با نیاز جامعه و توسعه رشته‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی، ارتقای کیفیت دانشگاه در بخش‌های آموزشی و پژوهشی برای رقابت با سایر دانشگاه‌ها، برنامه راهبردی بر اساس نقشه جامع علمی کشور و تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی اراک به قطب علمی را از دیگر برنامه‌های مد نظر دانشگاه برای رسیدن به موفقیت هر چه بیشتر عنوان کرد.

وی گسترش رشته‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا را از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی اراک عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشجویان این دانشگاه در بیش از 60 رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند که افزایش رشته‌های موجود در دستور کار قرار دارد.

سلیمانی گفت: هم‌اکنون در مرحله رایزنی برای راه‌اندازی رشته‏‏های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه هستیم که امیدواریم هر چه سریع‌تر اجرایی شوند.

به گفته وی، در حال حاضر نیز 24 رشته جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی با اخذ مجوز منطقه، مراحل تایید نهایی را طی می‌کنند و 16 رشته نیز در حال تکمیل پرونده است.

انتهای پیام/87003/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول