اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دزفول در مجلس:

توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی کارنامه قابل دفاعی ندارد

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه بخش صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی کارنامه قابل ارائه و دفاعی ندارد.

توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی کارنامه قابل دفاعی ندارد

عباس پاپی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: توسعه بخش صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی می‌تواند به ارز افزوده محصولات برای کشاورزان و فعالان در این عرصه منجر شود ولی عدم توسعه یافتگی در این بخش باعث شده تا مصرف خام محصولات در جامعه رونق بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که تازه‌خوری برای جامعه مفید است ولی معایبی دارد، افزود: تازه‌خوری محصولات کشاورزی در جامعه بسیار مفید است ولی این مهم تنها به فصل برداشت محصول ختم می‌شود و دیگر فصول سال خبری از محصول تازه نیست و جامعه از مصرف آن محروم خواهد بود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که نبود صنایع تبدیلی به کشاورزان خسارت وارد می‌کند، گفت: نبود صنایع تبدیلی باعث می‌شود تا زمانی که بازار کشش عرضه محصول را دارد کشاورزان به سود می‌رسند و زمانی که بازار عرضه اشباع شد، دیگر با افت شدید قیمت شاهد زیان کشاورزان می‌شویم و این امر کمر بخش کشاورزی را خم می‌کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در برخی از سال‌ها چنین اتفاقی رخ داده که برداشت محصول از زمین کشاورزی باعث خسارت کشاورزان شده است چراکه محصول در بازار از قیمت تمام شده کشاورزان در زمین کمتر شده است و کشاورزان زمین کشاورزی را با محصول شخم زده‌اند.

وی افزود: بخش صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است و به این دلیل باید کوشید تا با حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در این بخش شاهد توسعه همه‌جانبه در این بخش تاثیرگذار و اشتغالز‌ا باشیم.

پاپی‌زاده گفت: باید از سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت شود و رفع مشکلات آن‌ها در راستای توسعه کارخانه‌ها و ... می‌تواند باعث جهش در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی شود.

انتهای پیام/72006/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول