اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با فارس:

اتمام راه‌آهن تهران - سنندج به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت ساخت راه‌آهن تهران - همدان - سنندج را خوب ارزیابی کرد و گفت: برای اتمام این پروژه، 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اتمام راه‌آهن تهران - سنندج به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

احمد صادقی در حاشیه افتتاح 4 هزار واحد مسکن مهر استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: راه‌آهن تهران – همدان – سنندج جزو پروژه‌های مهمی است که مرکز کشور را به غرب کشور وصل می‌کند.

وی اضافه کرد: اکنون سرعت در ساخت این پروژه افزایش یافته به گونه‌ای که ریل‌گذاری 35 کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه شبکه راه‌های کشور طول این پروژه را 300 کیلومتر اعلام کرد و گفت: این پروژه در قالب قطعاتی در حال انجام بوده و ریل‌گذاری آن در حال نزدیک شدن به همدان است.

به گفته صادقی، اجرای زیرساخت دو قطعه از طول این بزرگراه نیز در حدفاصل سنندج – همدان آغاز شده و از روند خوبی برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هزینه‌بر بودن پروژه‌های راه‌آهن، تصریح کرد: در حقیقت این مسئله یکی از دلایل زمان‌بر بودن و طولانی شدن این پروژه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 200 میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن تهران – همدان – سنندج هزینه شده است و اتمام آن نیازمند اختصاص معادل این رقم خواهد بود.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه شبکه راه‌های کشور، این اعتبارات از محل اعتبارات تملک و دارایی، سرمایه‌ای، اوراق مشارکت و شرکت‌های دولتی تامین شده است.

صادقی در ادامه پروژه بزرگراه میاندوآب – کرمانشاه را یادآور شد که بیشترین طول آن در استان کردستان قرار دارد و گفت: این پروژه 6 استان را به هم متصل می‌کند.

وی افزود: اعتبارات خوبی برای سرعت ساخت این پروژه پیش‌بینی شده است و بخش عمده بزرگراه تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تاکنون 100 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و بر اساس آنچه که برنامه‌ریزی شده کل محور در سال 93 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول