اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار در امور عشایر:

سمیرم و فریدون‎شهر بیشترین عشایر را دارند

مشاور استاندار در امور عشایر گفت: شهرستان‎های سمیرم و فریدون‌شهر در میان شهرستان‎های میزبان بیشترین تعداد عشایر را در خود جای داده‎اند.

سمیرم و فریدون‎شهر بیشترین عشایر را دارند

اسکندر صیدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مراکز کوچ عشایر در استان اصفهان اظهار کرد: عشایر در شهرستان‎های سمیرم، فریدن، فریدون‎شهر، چادگان و تعدادی هم در دهاقان ساکن هستند.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد عشایر در سمیرم و فریدون‎شهر قرار دارند و در این دو نقطه کانون‎هایی جهت اسکان عشایر پیش‎بینی و ساخته شده است.

مشاور استاندار در امور عشایر افزود: طبق روال معمول باید زمین‌هایی به ابعاد 450 متر در اختیار عشایر قرار گیرد تا وضعیت اسکان آنها مناسب شود.

وی ادامه داد: باید بسترسازی کانون‎های اسکان از جمله آب، برق، گاز و تلفن فراهم شود تا اسکان عشایر در این کانون‎ها به مشکل نخورد.

*دستگاه‎های متولی از عشایر حمایت کنند

صیدایی اظهار کرد: باید دستگاه‎های متولی از عشایر حمایت کنند و آنها را برای دریافت تسهیلات به بانک‎ها معرفی کنند تا عشایر بتوانند با دریافت تسهیلات بلندمدت به وضعیت اسکان و معیشت خود سر و سامان دهند.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده درراستای حمایت از عشایر در کانون اسکان گل‌افشان خوب بوده، اما اقدامات انجام گرفته در کانون چشمه رحمان می‎تواند بهتر انجام گیرد.

استاد دانشگاه بیان کرد: با توجه به اینکه فصل تأمین اعتبارات برای دستگاه‎های اجرایی استان است و عدالت اجتماعی و با عنایت به اینکه مردم عشایر ظرفیت‎های زیادی در بخش‎های مختلف دارند، بنابراین مسئولان باید در تأمین اعتبارات مربوط به عشایر و دستگاه‎های مربوط به آنها همت مضاعفی داشته باشند تا شاهد موفقیت‎های روزافزون عشایر در بخش‎های مختلف باشیم.

وی در پایان یادآور شد: ظرفیت‎های عشایر بسیار بیشتر از چیزی است که در حال حاضر مشاهده می‎کنیم و اگر شرایط رشد و توسعه برای عشایر فراهم شود شاهد رشد بیشتر آنها در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

انتهای پیام/63015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول