اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان کردستان خبر داد

عضویت 31000 کردستانی در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کردستان از عضویت 31 هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در این استان خبر داد.

عضویت 31000 کردستانی در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی زارعی پنج‌شنبه شب در چهارمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان با گذشت بیش از 60 سال محرومیت این قشر از مزایای بیمه‌های اجتماعی راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه همزمان با سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت 88 دفتر نمایندگی این صندوق در کردستان به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد افزود: در حال حاضر 31 هزار نفر از روستائیان و عشایر این استان معادل 31 درصد از کل جمعیت روستایی و عشایری کردستان در این صندوق عضویت دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 320 خانوار متوفا و 17 خانوار مشمول مستمری از مزایای این صندوق بهره‌مند هستند.

زارعی به میزان استقبال روستائیان از بیمه‌های اجتماعی به تفکیک شهرستان‌های استان کردستان پرداخت و گفت: بیشترین عضویت روستائیان در صندوق بیمه اجتماعی مربوط به شهرستان بیجار با 55.5 درصد است.

وی تصریح کرد: سنندج با 3 هزار و 400 نفر بیمه شده از لحاظ جمعیتی در بین سایر شهرستان‌های استان رتبه اول را در عضویت در این صندوق به خود اختصاص داده‌ است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کردستان خاطرنشان کرد: شهرستان‌های دهگلان، بانه، سقز، سروآباد و مریوان نیز به ترتیب رتبه‌های بعدی را در زمینه عضویت در صندوق به روستائیان به خود اختصاص دادند.

زارعی در ادامه به راه‌اندازی سامانه سما اشاره و از آن به عنوان ظرفیت خوبی برای توسعه بیمه‌های اجتماعی روستائیان و عشایر در استان نام برد و افزود: روستائیان با مراجعه به سایت صندوق www.roostaa.ir

سامانه متمرکز الکترونیکی حق بیمه را وارد و پس از استفاده از نام کاربری و کلمه عبور که نمایندگی آن را در اختیار روستائیان و عشایر قرار می‌دهند، از امکانات سامانه استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه امکان دسترسی آسان را برای اطلاع از آخرین وضعیت بیمه‌شدگان روستایی و عشایری فراهم کرده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کردستان اضافه کرد: سامانه پیامکی 300027 نیز در اختیار بیمه‌شدگان قرار داده شده تا با ارسال شماره ملی، سوابق بیمه خود را دریافت کنند.

زارعی در پایان با اشاره  به مزایا، نحوه ثبت‌نام و خدمات صندوق بیمه روستائیان تصریح کرد: روستائیان با مراجعه به کارگزاری‌ها و ثبت‌نام می‌توانند از مزایای این بیمه شامل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگی استفاده کنند.

انتهای پیام/2307/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول