اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به برکت سفر رهبری

3500 تخته چادر میان عشایر خراسان شمالی توزیع می‌شود

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: تأمین چادرهای عشایری یکی از برکات سفر رهبری است و تا پایان سال 93 در بین عشایر استان 3 هزار و 500 تخته چادر توزیع می‌شود.

3500 تخته چادر میان عشایر خراسان شمالی توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی، جلیل رمضانی در آیین اهدای چادر به عشایر و بسته‌های حمایتی صنایع دستی در منطقه عشایری محمدرضا شهرستان فاروج اظهار کرد: توجه مسئولان دستگاه‌های استان به جامعه عشایری به برکت سفر رهبری دوچندان شده است.

وی با اشاره به توزیع 90 تخته چادر اهدایی در بین خانوارهای عشایری شهرستان فاروج، افزود: افزون بر این توزیع بسته‌های حمایتی صنایع دستی در قالب دار، نخ و شانه برای توانمند‌سازی عشایر صورت می‌گیرد و تاکنون 26 بسته آن به عشایر شهرستان فاروج اختصاص یافته است.

رمضانی بهسازی راه ارتباطی و تأمین آب عشایر را از اولویت‌های دیگر خدمات رسانی به عشایر استان عنوان کرد.

فرماندار فاروج هم در این آیین با اشاره به اینکه عشایر به تعبیر امام راحل از ذخایر نظام هستند، گفت: به برکت سفر رهبری، توجه ویژه به عشایر این شهرستان با هدف ارتقای سطح خدمات رسانی به این قشر در این منطقه آغاز شده است.

منصور درتومی با اشاره به هماهنگی بین دستگاه‌های متولی در حوزه عشایر در این شهرستان، اظهار کرد: نمونه بارز آن در حوزه آب‌رسانی بوده که از همه ظرفیت‌های موجود در این شهرستان برای رفع مشکلات عشایر استفاده شده است.

وی به اختصاص تسهیلات توسعه کشاورزی به این قشر نیز اشاره کرد و گفت: اکنون با رفع مشکل وثیقه و ضمانت، تسهیلات توسعه کشاورزی برای توانمندسازی عشایر این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش فارس، اکنون در 14 منطقه عشایری شهرستان فاروج 365 خانوار عشایری مستقر هستند.

انتهای پیام/63002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول