اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ساماندهی مباحث فرهنگی جامعه عشایری

300 میلیون تومان اعتبار جنگ نرم به عشایران اصفهان اختصاص یابد

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گفت: 300 میلیون تومان اعتبار باقیمانده بودجه جنگ نرم سال 1390 برای ساماندهی و رسیدگی به مباحث فرهنگی مناطق عشایری استان اصفهان باید پرداخت شود.

300 میلیون تومان اعتبار جنگ نرم به عشایران اصفهان اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مجتبی کوچک‌زاده پیش از ظهر امروز در سیزدهمین جلسه شورای عشایر استان با اشاره به اینکه مسئولان باید به مباحث فرهنگی جامعه عشایری توجه و رسیدگی کنند، اظهار کرد: در سال 1390، 500 میلیون تومان از بودجه جنگ نرم برای رسیدگی به مباحث فرهنگی مناطق عشایری تعریف شده بود.

وی با اشاره به اینکه اما در حال حاضر تنها 200 میلیون تومان از این اعتبارات پرداخت شده است، اضافه کرد: در سال گذشته با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی تعدادی مبلغ به مناطق عشایری استان اعزام شدند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت تأمین اعتبارات لازم برای رسیدگی به مباحث فرهنگی جامعه عشایری تصریح کرد: 300 میلیون تومان اعتبار باقیمانده بودجه جنگ نرم سال 1390 برای ساماندهی و رسیدگی به مباحث فرهنگی مناطق عشایری استان اصفهان باید پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم مناطق عشایری در زمینه مباحث اولیه دینی خود نیز دچار مشکل هستند و این افراد در این زمینه‌ها نیاز به آموزش دارند، ادامه داد: آموزش مباحث فرهنگی و نیاز‌های اولیه دینی به مردم مناطق عشایری نیز نیاز به تأمین اعتبار دارد.

کوچک‌زاده با بیان اینکه بودجه‌های مورد نیاز باید برای مباحث فرهنگی عشایر استان اختصاص داده شود، تاکید کرد: احداث و راه‌اندازی نماز‌خانه و اعزام مبلغان به صورت سالیانه به مناطق عشایری از مهم‌ترین نیاز‌های این مناطق محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان استان باید برای ساماندهی وضعیت مباحث فرهنگی مناطق عشایری چاره‌اندیشی کنند، افزود: آموزش نیاز‌های اولیه دینی به مردم مناطق عشایر استان ضرورت دارد.

انتهای پیام/63004/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول