اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با سال گذشته

بارندگی‌های استان زنجان 28 درصد کاهش یافته است

مدیرکل هواشناسی استان زنجان، میزان بارش سال زراعی جاری را تا پایان تیرماه 251 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با بارش‌های سال گذشته 28 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بارندگی‌های استان زنجان 28 درصد کاهش یافته است

عظیم نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با نامطلوب توصیف کردن وضعیت بارندگی در مهرماه سال زراعی جاری اظهار داشت: کمبود بارش مهرماه در ماه‌های بعدی سال 91 جبران شد.

وی به صفر شدن بارندگی در  تیرماه سال‎جاری اشاره کرد و ادامه داد: طی تیرماه سال زراعی جاری استان هیچ بارندگی نداشته است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان، میزان بارش سال زراعی جاری را تا پایان تیرماه 251 میلی‌متر اعلام کرد و اذعان داشت: این میزان بارش در مقایسه با بارش‌های سال گذشته 28 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی، میزان کاهش بلند مدت بارش‌های استان زنجان را 11 درصد اعلام کرد و بیان داشت: این کاهش بارندگی در یک دوره میان مدت 11 درصد است.

نصیری با بیان اینکه استان در مهرماه سال زراعی شاهد خشکسالی بسیار شدیدی بوده است، اضافه کرد: بخش کشاورزی در ماه‌های نیازمند بارش از جمله فروردین شاهد کاهش شدید بارندگی بوده است.

وی با اشاره به اینکه دمای اکثر شهرهای استان در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی نیافته است، ادامه داد: ماکزیمم دما در استان هنوز پایین‌تر از دما‌های ثبت شده در سال‌های گذشته بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به افت دمای استان زنجان در اردیبهشت‌ ماه گذشته اشاره و تصریح کرد: این کاهش دما موجب خسارت شدید به محصولات کشاورزی و باغی استان شده است.

وی، دلیل خسارت‌های فراوان در بخش زراعت و باغ را در افت دما طی دو روز طی اردیبهشت‌ماه و پایداری دمای سرد طی دو روز آن هم به مدت هشت ساعت دانست و ابراز داشت: دمای سطح خاک طی این دو روز به حدود هفت درجه هم رسید.

انتهای پیام/73004/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول