اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

میزان کاهش بارندگی در خلخال به 41 درصد رسید

فرماندار شهرستان خلخال گفت: بیشترین کاهش بارندگی در این شهرستان با 41 درصد ثبت شده است.

میزان کاهش بارندگی در خلخال به 41 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی صبح امروز در نشست مشترک با مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به کاهش بارندگی در شهرستان خلخال اظهار کرد: هواشناسی در عصر معاصر فقط پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی نیست بلکه مهم‌تر از آن تاثیر هواشناسی در پیشبرد برنامه‌های یک کشور در تمامی زمینه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: هواشناسی در زمینه توسعه کشاورزی و گردشگری حرف اول را می‌زند و کشاورزان و حتی اقشار مختلف جامعه برای کسب اطلاعات هواشناسی برای انجام برنامه‌های خود به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستند.

فرماندار شهرستان خلخال با اشاره به آمادگی این شهرستان در راستای توسعه اهداف هواشناسی ادامه داد: آمادگی داریم در تمامی زمینه‌ها در بحث واگذاری زمین در راستای جابه‌جایی اداره هواشناسی خلخال و سایت موصوف همکاری کنیم.

محمدی تصریح کرد: در کمیته برنامه‌ریزی سال 92 اعتبارات لازم برای بحث هواشناسی بررسی و تخصیص داده خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: شهرستان خلخال به لحاظ کوهستانی بودن و شرایط خاص آب و هوایی نیازمند توسعه در زمینه سامانه‌های هواشناسی و اقلیم‌شناسی است و انتظار داریم اداره کل هواشناسی استان اردبیل با توجه ویژه به خلخال این سامانه‌ها را تقویت و ایجاد کند.

فرماندار شهرستان خلخال در بخش دیگری از سخنان خود خواستار راه‌اندازی ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی در بخش هشتجین و شاهرود خلخال شد و گفت: زمین لازم در بخش شاهرود در شهر کلور توسط شهرداری مشخص شده است و بخشداری شاهرود نیز تمامی توان خود را در راستای استقرار این ایستگاه و تعامل فی‌مابین با اداره کل هواشناسی استان و شهرستان خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدی در پایان سخنان خود به کاهش بارندگی در شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: آب یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های جامعه و در بعد دیگر نیاز اصلی کشاورزی در شهرستان بوده و کاهش بارندگی در کشاورزی تاثیرات منفی بسیاری به همراه داشته است.

انتهای پیام/62008/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول