اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان:

گالیکش پربارش‎ترین شهر گلستان است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: از ابتدای سال آبی تا پایان خرداد ماه 1392، گالیکش با بیش از یک‌هزار میلی‌متر بارندگی پربارش‎ترین شهر استان بود.

گالیکش پربارش‎ترین شهر گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ایرج حیدریان صبح امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: سال آبی از اول مهر ماه هر سال شروع و تا پایان شهریور ماه سال بعد ادامه دارد.

وی افزود: این در حالی است که بارش در محدوده شهرستان گالیکش در مدت مشابه سال قبل حدود 942 میلی‌متر بود.

بارش باران در گنبدکاووس حدود یک درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان خاطرنشان کرد: میزان بارش باران در گالکیش نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از شش درصد افزایش داشت.

حیدریان گنبدکاووس را کم‌بارش‎ترین شهرستان استان گلستان در سال آبی جاری عنوان کرد و ادامه داد: بارش در محدوده این شهرستان از ابتدای مهر ماه 1391 تا پایان خرداد ماه 1392 در حدود 400 میلی‌متر بود.

به گفته وی، میزان بارش باران در گنبدکاووس در سال آبی جاری در مقایسه با سال آبی گذشته که بیش از 403 میلی‌متر بود حدود یک درصد کاهش یافت.

544 میلی‌متر باران در سال آب جاری در گرگان بارید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان اظهار داشت: میزان بارش از ابتدای مهر ماه 1391 تا پایان خرداد ماه سال‌جاری در محدوده شهرستان گرگان 544 میلی‌متر بود.

حیدریان اضافه کرد: این مقدار بارش باران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 9 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به میزان بارش در حوضه‎های آبریز استان گلستان خاطرنشان کرد: خلیج گرگان با بیش از 733 میلی‌متر پربارش‎ترین حوضه آبریز و نکارود علیا با بیش از 230 میلی‌متر، کم‌بارش‎ترین حوضه آبریز از ابتدای مهر ماه 1391 تا پایان خرداد در سال آبی جاری بودند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان همچنین میزان متوسط بارش‎های کل استان از ابتدای سال آبی مهر ماه 1391 تا پایان خرداد ماه سال‌جاری را بیش از 527 میلی‌متر اعلام کرد.

حیدریان تصریح کرد: این مقدار در مدت مشابه سال قبل حدود 569 میلی‌متر بوده که بیش از هفت درصد کاهش را نشان می‎دهد.

انتهای پیام/83003/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول