اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

نماز جمعه بزرگترین پشتوانه نظام و وحدت مسلمانان است

امام جمعه اراک نماز جمعه را بزرگترین پشتوانه برای نظام اسلامی و وحدت مسلمانان دانست و گفت: سنگر الهی نماز جمعه سنگر عزت اسلام، قرآن و بیعت با امام زمان(عج) است.

نماز جمعه بزرگترین پشتوانه نظام و وحدت مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک با اشاره به پنجم مرداد ماه گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امر امام خمینی(ره) و به امامت آیت‌الله طالقانی، اظهار داشت: نماز جمعه پایگاه مستحکم نظام اسلامی و پایگاه با عظمتی برای تشویق مردم، تبلیغ، بیعت با امام و شهدا، اظهار قدرت و مقابله با شیاطین است.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه برکات و آثار بسیاری دارد، افزود: اهمیت و جایگاه نماز جمعه به قدری است که خدواند در قرآن کریم در باب جایگاه و اهمیت نماز جمعه، به عنوان یک تکلیف دینی بر ما واجب کرده تا در این پایگاه دینی حضور گسترده و وحدت آفرین پیدا کنیم.

امام جمعه اراک با بیان اینکه نماز جمعه، یکی از واجبات بسیار مهم دین اسلام است که در روایات اسلامی، ضمن تأکید بر اقامه آن، به بیان برخی از آداب این فریضه الهی پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: در جلد سوم فروع کافی صفحه 147 در باب زینت کردن برای حضور در نماز جمعه که مستحب است انجام شود روایات مختلفی آمده است.

*روز قدس روز حمایت از مظلومان و مبارزه با جنایتکاران و کفار است

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: فریضه الهی نماز جمعه تأثیر به سزایی در وحدت و یکپارچگی مسلمانان و خنثی شدن شایعات و توطئه‌های دشمنان اسلام دارد و خطیب جمعه در خطبه دوم علاوه بر بررسی مسائل سیاسی داخلی و خارجی به ارائه اخبار و گزارش‌های دنیای اسلام می‌پردازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود روز قدس را روز اسلام، قرآن، وحدت امت مسلمان، روز حمایت از مظلومان و مبارزه با جنایتکاران و کفار دانست و بیان کرد: در روز قدس که یکی از یادگارهای با ارزش امام خمینی(ره) است صف با عظمت اسلام و حق در برابر صف کفر و ظلم می‌ایستد.

*قرار دادن نام حزب‌الله در لیست تروریست شرم‌آور است

امام جمعه اراک قرار دادن نام شاخه نظامی جنبش حزب‌الله را در لیست سیاه تروریست شرم‌آور عنوان کرد و بیان کرد: استکبار جهانی از کشتار تروریستی در سوریه که موجب کشته شدن بیش از 100هزار نفر از مردم شده حمایت می‌کنند.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه عربستان 50 میلیون دلار اسلحه قدیمی از رژیم صهیونیست برای ارسال به سوریه خریداری کرده است تا مردم را در سوریه بکشند گفت: معیار غرب در تعریف تروریست دوگانه است و چرا اتحادیه اروپا نام آنهایی را که از کشتار مردم در سوریه حمایت می‌کنند در لیست قرار نمی‌دهد.

*یک میلیارد و 700 میلیون نفر ملت مسلمان حزب‌الله هستند

وی اظهار داشت: حزب‌الله الگو و نماد مقاومت و پایداری برای ملت‌های مظلوم است و شاخه نظامی و غیر نظامی ندارد و یک میلیارد و 700 میلیون نفر ملت مسلمان حزب‌الله هستند و در برابر توطئه‌های استکبار و صهیونیست محکم ایستاده و مقابله می‌کنند.

امام جمعه اراک ابراز داشت: این عمل آمریکا، اسرائیل غاصب و اروپا عمق کینه و دشمنی آنان را با اسلام و مسلمانان نشان می‌دهد.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: وظیفه ما مسلمانان این است که در شرایط کنونی برای تقویت جبهه مقاومت و حزب‌الله دست برادری بدهیم و برای تقویت حزب‌الله سرمایه گذاری مادی و معنوی و فرهنگ سازی کنیم تا شاهد نابودی کفر و پیروزی مسلمانان در منطقه باشیم.

وی اظهار داشت: ملت ایران در روز قدس با حضور آگاهانه و مردمی خود بار دیگر نشان می‌دهند که با قدرت، عزت و عظمت ملی در برابر کفر و استکبار ایستادگی می کنیم و مردم فلسطین، سوریه و لبنان تنها نیستند.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار کارگزاران با رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار بر رشد و توسعه علمی کشور، تلاش برای تحقق حماسه اقتصادی و توجه به خانواده و ازدواج و زادو ولد تاکید کردند.

دری نجف‌‌آبادی با اشاره به رشد منفی جمعیت بر لزوم تسهیل امر ازدواج و فرزند آوری تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: تحدید جمعیتی که امروز در کشور ایران شاهد آن هستیم در آینده‌ای نزدیک به تهدیدی جدی برای جمعیت شیعیان امام علی(ع) تبدیل می‌شود.

*پشت میز نشینی کار اقتصادی نیست

وی همچنین تولید را بهترین عبادت دانست و بیان کرد: میز نشینی کار اقتصادی کردن نیست بلکه تولید اعم از کشاورزی و صنعتی و... عبادت و راهکار موثر در تحقق حماسه اقتصادی است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه استان مرکزی ظرفیت خوبی برای رشد و توسعه علمی دارد، تصریح کرد: استان مرکزی ظرفیت مناسبی برای طلبگی ندارد و چند مدرسه علمیه موجود به دلیل قدمت و فرسودگی جوابگوی طلبه‌های امروز نیست.

دری نجف‌آبادی گفت: هم اکنون میزان علاقمندان به تحصیل در مدارس علمیه استان چند برابر ظرفیت پذیرش طلبه است و در مدرسه سپهسالاری اراک بیش از 170 طلبه در حال تحصیل هستند که متاسفانه از کمترین امکانات رفاهی برخوردارند.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده در چند سال اخیر چهار مدرسه خواهران احداث شده است و برای اجرای فاز اول پروژه خاتم‌الانبیا به مساحت 25 هزار متر مربع بیش از 4 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده است.

وی توسعه حوزه‌های علمیه را نیازمند مشارکت مردم دانست و بیان کرد: خیرین برای کمک به ترویج قرآن و معارف اسلامی که در تربیت روحانیت نقش اساسی دارد، مشارکت جدی داشته باشند.

انتهای پیام/87002/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول