اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

موضع اروپا در قبال حزب الله آبروی نداشته آنها را بیشتر ریخت

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اتحادیه اروپا با اتخاذ ‌‌تصمیم جدید خود مبنی بر قرار دادن اسم حزب‌الله در لیست تروریسم ها، آبروی خود را بیش از پیش ریخت.

موضع اروپا در قبال حزب الله آبروی نداشته آنها را بیشتر ریخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: فلسفه همه عبادات تقوا است.

وی تاکید کرد: فلسفه وجودی ماه مبارک رمضان تزکیه نفس، مبارزه با هوا و هوس و رسیدن به تقوا است.

امام جمعه موقت اصفهان با خطرناک دانستن نفس سرکش انسان، تنها راه نجات بندگی را تقوا عنوان کرد و گفت: ماه رمضان ماه جنگ با دشمن‌ترین دشمنان انسان است و پایان این مبارزه سنگین با پیروزی و جشن عید فطر همراه است.

کوچک‌ترین غفلت در لیالی قدر یعنی محروم شدن از توفیقات الهی

وی تصریح کرد: شب‌های قدر قلب ماه مبارک رمضان است و شب‌هایی است که سرنوشت آدمی برای یک سال رقم می‌خورد.

میردامادی در ادامه به بیان فلسفه قضا و قدر پرداخت و به صورت مختصر قضا و قدر را تعریف کرد و تقدیر را روندی دانست که هیچ‌گونه تغییر و تحولی در آن نمی‌توان رخ دهد. مقدرات، مقررات تثبیت‌شده عالم هستی است و قضا، فرمان و دستور الهی است.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: لیالی قدر یعنی شب تقدیر و تعیین سرنوشت، این سرنوشت تقدیری از قبل نوشته‌شده و امضاءشده و بدون هیچ‌گونه تاثیرانسان در آن نیست، به همین منظور مکرر بر حضور در مساجد و احیای شب‌های قدر برای رقم خوردن بهترین سرنوشت برای انسان تاکید و توصیه شده است.

میردامادی با هشدار به نمازگزاران و روزه‌داران گفت: کوچک‌ترین اهمال و سستی در شب‌های قدر نکنید، چرا که غفلت در شبی که ازهزارماه بهتر است به منزله محروم شدن از توفیقات الهی است.

شهادت اول مظلوم عالم لیالی قدر را همیشه سیه‌پوش کرد

وی با اشاره به شب 19 ماه مبارک رمضان و ضربت خوردن امام علی (ع) و شهادت آن بزرگوار در شب 21 ماه رمضان خاطرنشان کرد: با این اتفاق شب‌های قدر برای همیشه سیه‌پوش شدند.

میردامادی بیان کرد: انحراف، فساد، کج فهمی، غفلت و جهل در جامعه اسلامی در دوران حضرت علی(ع) کار را به جایی رسانیده بود که اول مظلوم عالم بارها از خداوند تقاضای مرگ می‌کرد.

وی اظهار کرد: آن افرادی که خود را زیرک تر و فهم خود را بیشتر از ولی‌فقیه می دانند سرنوشتی چون ابن ملجم مرادی نخواهند داشت.

نماز جمعه یکی از برکات انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اشاره‌ای به پنج مرداد سال58 کرد و سالروز اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی را گرامی داشت.

وی در باب اهمیت نماز جمعه گفت: طبق احادیث متواتر از ائمه اطهار(ع)، ترک بر نماز جمعه از روی بی‌اعتنایی و بی‌اعتقادی هرگز جایز نیست.

میردامادی بیان کرد: نماز جمعه یعنی نماز ذکر و عرفان، یعنی نماز بت شکن و نمازی است که کمر آمریکا و مستکبران عالم را خم کرده است.

بغض مستکبران نسبت به اسلام و مسلمین آشکار است

وی در ادامه با اشاره به عمق خصومت دشمنان نسبت به مسلمان جهان، از تصمیم نابخردانه و مغرضانه اتحادیه اروپا در هفته جاری مبنی برقرار دادن حزب‌الله لبنان در لیست تروریسم های دنیا گفت: روند تصمیم‌های غلط اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر هدف خصومت‌بار آن‌ها را برای همگان آشکار کرده است و خطاب به آنان می‌گوییم که با این اقدام‌های خود بیش از این آبروی نداشته خود را نریزند و جایگاه خود را متزلزل نکنند.

وی در پایان با تشویق روزه‌داران و نمازگزاران به شرکت در راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس روزی است که باید شعار مرگ بر آمریکای مسلمانان و مظلومان عالم دنیا را تکان دهد.

انتهای پیام/63001/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول