اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه سنگبران استان اصفهان:

بی توجهی مسئولان مالیاتی سبب تعطیلی صنایع سنگ اصفهان می‌شود

رئیس اتحادیه سنگبران استان اصفهان با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان و افزایش تولید ملی گفت: در استان اصفهان با بخش تولید و به ویژه بخش تولید سنگ به عنوان یک صنعت بومی همکاری لازم نمی‌شود.

بی توجهی مسئولان مالیاتی سبب تعطیلی صنایع سنگ اصفهان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، رضا احمدی صبح امروز در مجمع عمومی تولیدکنندگان سنگ استان اظهار کرد: تولیدکنندگان سنگ بارها اعلام کرده‌اند که قادر به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیستند، بی توجهی مسئولان مالیاتی استان و کشور سبب رکود و تعطیلی صنایع سنگ استان می‌شود.

وی افزود: قانون ارزش افزوده مانعی برای توافقات و تعامل تولیدکنندگان بخش سنگ با مسئولان مالیاتی شده است و در این بین ضرر و خسارات سنگینی به دولت و تولیدکنندگان خواهد رسید.

رئیس اتحادیه سنگبران استان اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان دارایی کشور و استان یک جانبه عمل می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان مالیاتی استان و کشور نه تنها، به آینده و تقویت بخش تولید سنگ کمک نمی‌کنند بلکه در روزهای اخیر از صد تا یک هزار و 500 درصد مالیات بخش تولید سنگ دولت آباد را در سال 90 افزایش داده‌اند، مالیات واحد سنگبری از چهار میلیون تومان به 24 میلیون تومان افزایش یافته است.

*قانون نباید یک طرفه باشد

احمدی تصریح کرد: ما وظیفه داریم حداکثر پیگیری برای حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده بخش سنگ را از طریق مسئولان سازمان دارائی استان و کشور داشته باشیم، در این ارتباط جلسات مشترک زیادی داشته‌ایم، اما متاسفانه این جلسات نتیجه بخش نبوده است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی الگو رفتاری و عملیاتی ما استفاده از قوانین اسلامی است، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده بر گرفته از قوانین کشور فرانسه است، مسئولان مالیاتی کشور به حمایت‌های دولت فرانسه از تولیدکنندگانش توجه نمی‌کنند و می‌خواهد فقط بخشی از قوانین اجرا شده را در آن کشور برای تولیدات بومی و ایرانی استفاده کنند.

رئیس اتحادیه صنایع سنگ استان اصفهان با اشاره به اینکه باید در کنار اجرای قوانین مالیاتی، حمایت از تولیدکننده را نیز در نظر گرفت، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در بخش تولید سنگ یک طرفه و بدون حمایت تولیدکنندگان تولید سنگ استان و کشور اجرا می‌شود. 

*اشتغال‌زایی سبب تنبیه تولیدکنندگان بخش سنگ شد

وی با بیان اینکه بهانه مسئولان مالیاتی استان برای افزایش مالیات، افزایش نیرو کارگری است، گفت: برخلاف شعارهای دولت و نظام جمهوری اسلامی برای حمایت از اشتغال، اشتغال‌زایی در بخش تولید افزایش نیروی کار و اشتغال‌زایی سبب تنبیه تولیدکننده بخش سنگ می‌شود.

احمدی افزود: به دلیل کمبود نیرو کارگر انسانی تولیدکنندگان سنگ مجبور به استفاده از تجهیزات و افزایش برق مصرفی هستند، یکی از معیارهای غلط افزایش مالیات تولیدکنندگان بخش سنگ از نظر مسئولان مالیاتی استان افزایش برق مصرفی کارخانجات تولید سنگ است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات بخش تولید سنگ در استان با مسئولان مالیاتی استان روز به روز سخت‌تر و در حال افزایش است، گفت: تحریم‌ها سبب جلوگیری از تولید سنگ در استان نمی‌شود، اما مسئولان مالیاتی استان با اجرای روش‌های ناصحیح  قانون به راحتی سبب آسیب وارد شدن به بخش تولید سنگ استان شده‌اند.

رئیس اتحادیه صنایع سنگ استان افزود: یکی از مباحث مطرح شده در مجلس تقویت فضای کار وتولید در کشور است، اما متاسفانه بعد از تصویب مسئولان مربوط برای اجرای این مصوبه اهمیت لازم را در نظر نمی‌گیرند.

*مسئولان به صنعت سنگ بی‌توجهی می‌کنند

وی اظهار کرد: اگر هر یک از صنایع بزرگ استان دچار مشکل شود توسط همه مسئولان استان به آن‌ها برای حل و رفع مشکلاتشان کمک می‌شود، اما با توجه به جایگاه تولید صنعت سنگ استان هیچ توجه‌ای از طرف مسئولان استان برای حل مشکل ما نمی‌شود.

احمدی افزود: طبق آمار اداره کل صنایع استان اصفهان از مجموع 8 هزار واحد فعال صنعتی در استان در حدود 2 هزار واحد در بخش تولید سنگ در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، صنعت سنگ یک چهارم صنعت استان را به خود اختصاص داده است.

وی در مورد مشکل مالیات بر ارزش افزوده گفت: تاکنون برای حل این مشکل مکاتبات زیادی با مسئولان دولت و مجلس و کمیسیون‌های مختلف انجام شده، اما تاکنون این مکاتبات نتیجه بخش نبوده و دولت مصمم به اجرای این قانون است.

*اجرای مالیات بر ارزش افزوده در صنعت سنگ کارشناسانه نیست

رئیس اتحادیه صنایع سنگ استان اصفهان تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده در سنگ از محل فروش سنگ است در این قانون سود و زیان تولیدکنندگان بخش سنگ در نظر گرفته نشده و این قانون ناقص در حال اجرا است و در اجرای این قانون به تولیدکنندگان سنگ ضرر و زیان وارد می‌شود.

وی افزود: در سه سال گذشته مسئولان مالیاتی کشور هیچ گونه تلاش برای رفع مشکل ارزش افزوده در بخش تولید سنگ نکرده‌اند، در روش اجرای دریافت مالیات در گذشته منافع سازمان مالیاتی و تولیدکنندگان در نظر گرفته می‌شد.

احمدی گفت: امروز رقم مالیات بر ارزش افزوده با رقم‌های سنگین محاسبه می‌شود که تولیدکنندگان قادر به پرداخت این مبالغ نیستند و با مشکلات بسیاری روبرو شده‌اند.

وی با اشاره به جایگاه مردم در حکومت اسلامی و تشکل‌های مردمی و اتحادیه‌های بخش مختلف گفت: امروز جایگاه بخش تولید سنگ توسط بعضی از مسئولان استان به تمسخر گرفته شده است.

این فعال صنعتی افزود: جایگاه رئیس و نمایندگان یک بخش صنعتی جایگاه همه اعضا آن صنف و بخش است و باید با نمایندگان اصناف با احترام رفتار شود، اما متاسفانه همکاری لازم برای حل مشکلات مالیات بر ارزش افزوده بخش تولید سنگ نشده است.

*دولت به تعهداتش عمل نکرد

وی با بیان اینکه مردم و تولیدکنندگان ما از مسئولان درخواست اجرای قانون اساسی کشور خودمان را دارند، گفت: یک عده از مسئولان مالیاتی کشور بخشی از قوانین مالیاتی کشورهای غربی را برای ما قیچی کرده و پس از تصویب قصد اجرای آن را برای تولیدات ایرانی دارند.

احمدی گفت: در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها 100 تا 150 درصد به هزینه‌های تولیدکنندگان سنگ اضافه شده، اما هیچ یک از تعهدات دولت برای حمایت از تولیدکنندگان سنگ اجرایی نشده است.

وی افزود: مسئولان کشور آسیب پذیر بودن صنایع سنگ کشور را تایید کرده‌اند و در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها آسیب بسیاری به این صنعت وارد شد.

انتهای پیام/2301/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول