اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند/ همکاری در انتقال برق پرقدرت به جیرفت

امام جمعه جیرفت با اشاره به خاموشی‌های مکرر و قطعی برق در این شهرستان گفت: مردم در تابستان استفاده بهینه از برق داشته باشند و ادارات دولتی نیز در استفاده از نعمت برق اسراف نکنند.

مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند/ همکاری در انتقال برق پرقدرت به جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تأکید بر استفاده از شب‌های قدر با حضور در مساجد و خواندن دعا اظهار داشت: برخی ترجیح می‌دهند با استفاده از تلویزیون از برنامه‌های این شب‌ها استفاده کنند، این کار شایسته‌ای نیست.

وی افزود: یکی از راه‌های استجابت دعا، دعای دسته‌جمعی است، همان‌طور که در مسائل سیاسی، اجتماع نقش دارد، در مسائل دینی هم همین گونه است، باید در مساجد حضور داشته باشیم.

عسکری با اشاره به نامگذاری 20 تا 25 تیر ماه به عنوان هفته تأمین اجتماعی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم عصر و زمان ما با توجه به حوادث و اتفاقات و انواع مشکلات، بیمه است که پشتوانه‌ای بسیار خوب برای افراد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه 58 هزار بیمه شده اصلی و تبعی در شهرستان جیرفت وجود دارند که حدود 19 هزار نفر خانواده بیمه شده‌ هستند، از همه کسبه و صاحبان املاک و مشاغل خواست، خود و کارگران خود را بیمه کنند تا اگر افراد دچار آسیب شدند، خانواده و افراد در صورت فوت و حادثه دچار مشکل نشوند.

عسکری ششم مرداد ماه روز ملی مهارت و کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را یادآور شد و خاطر نشان کرد: جوانان جویای کار می‌توانند برای بهره‌مندی رایگان از آموزش‌های فراگیر و مهارت‌های کاری به فنی و حرفه‌ای مراجعه و آموزش ببینند.

امام جمعه جیرفت گفت: امید است در آینده نه چندان دور گازکشی در این شهرستان انجام شود که در این صورت زمینه اشتغال جدی برای بسیاری از مردم ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر استفاده از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه برای جوانان عنوان کرد: افراد باید در رشته‌های خاص خود از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده و زمینه کارآفرینی و اشتغال را فراهم کنند، همه به دنبال میز کار نباشند و کارهای صنعتی و مختلف را با مهارت آموزش ببینند و انجام دهند.

عسکری با اشاره به خاموشی‌های مکرر برق در اوایل هفته گذشته در این شهرستان که موجب ناراحتی بسیاری از مردم شده بود، بیان داشت: یکی از راه‌ها برای قطعی برق صرفه‌جویی است، صرفه‌جویی نه به معنای ریاضت اقتصادی بلکه به معنای استفاده بهینه از برق است.

وی با اشاره به اسراف برخی ادارات در استفاده از کولر در تابستان و روشن گذاشتن آنها حتی در روزهای تعطیل گفت: برق در جنوب کرمان نسبت به شمال استان 12 برابر ارزان‌تر است و باید بهینه استفاده شود.

عسکری تصریح کرد: عده‌ای خلاف قانون و شرع از برق استفاده می‌کنند که در روستاها این اقدام بیشتر است، 51 درصد برق متعلق به بخش خصوصی است و اگر غیر قانونی استفاده شود، حق‌الناس و حرام است.

خطیب نماز جمعه جیرفت با درخواست همکاری مردم در انتقال برق پرقدرت گفت: اگر مردم بخواهند، جریان برق بیشتری در شبکه جریان داشته باشد باید سیستمی با توان بیشتر راه‌اندازی شود و برخی افراد که منازل آنها در مسیر انتقال برق پرقدرت است، باید از خود گذشتگی داشته باشند.

عسکری اظهار داشت: برخی افراد به شایعات مبنی بر ضرر و زیان قرار گرفتن در مسیر جریان برق توجه می‌کنند که چنین نیست، وقتی انتقال برق فشار قوی انجام نشود، بسیاری از منازل در خاموشی می‌مانند و ضرر و زیان بسیاری به مردم وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: در هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام هستیم، دستور الهی است که از یاد محرومان و ایتام غافل نشوید، چنان‌که در برخی از قسمت‌های سوره فجر این امر بیان می‌شود، بهترین اکرام و اطعام را برای نیازمندان انجام دهید و اگر خویشاوند نیازمند دارید، به وی کمک کنید.

انتهای پیام/80002/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول