اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جهرم:

نماز جمعه جهرم سابقه 100 ساله دارد

امام جمعه جهرم گفت: شهر جهرم نزدیک به 100 سال سابقه برپایی نماز جمعه را دارد و این مهم توسط آیت‌الله سید عبدالحسین نجفی آیت‌اللهی از رهبران مشروطیت بنا نهاده شده است.

نماز جمعه جهرم سابقه 100 ساله دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر دارالمومنین با اشاره به ایام شهادت امام علی (ع) و فرا رسیدن شب‌های قدر اظهار داشت: علی (ع) همیشه حامی ضعیفان، مستمندان و محرومان بود و اگر ما می‌خواهیم از ایشان پیروی کنیم باید در این زمینه فعال باشیم.

وی با اشاره به لزوم کمک افراد متمکن به مستمندان و محرومان افزود: این مسئله آنقدر برای مسلمان‌ها اهمیت دارد که وجود مقدس پیامبر (ص) در وصیت خود به امیرالمومنین (ع) بر آن بسیار تاکید داشته است.

امام جمعه جهرم با اشاره به لزوم حمایت از زندانی‌های جرائم غیرعمد و برگزاری جشن گلریزان گفت: افرادی که می‌توانند باید کمک دهند تا زمینه آزادسازی این زندانیان مهیا شده و به آغوش خانواده خود برگردند که در این زمینه انجمن حمایت از زندانیان جهرم در هفته پایانی ماه مبارک رمضان برنامه‌ای ویژه دارد.

وی با اشاره به پنجم مرداد ماه سالروز نخستین اقامه نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران توسط آیت‌الله سید محمود طالقانی نیز گفت: شهر جهرم نزدیک به 100 سال سابقه برپایی نماز جمعه را دارد و این مهم توسط آیت‌الله سید عبدالحسین نجفی آیت‌اللهی از رهبران مشروطیت بنا نهاده شده است.

دژکام ادامه داد: بعد از ایشان نیز اقامه نماز جمعه در جهرم توسط آیت‌الله سید علی اکبر آیت‌اللهی و آیت‌الله سید حسین آیت‌اللهی ادامه داشته است.

خطیب نماز جمعه جهرم با اشاره به اهمیت برگزاری این فریضه معنوی و لزوم اهتمام به آن، ابراز داشت: مجتهدینی که در جهرم زندگی می‌کردند نماز جمعه را واجب عینی می‌دانسته‌اند و باید سعی کنیم تا نماز جمعه این شهر شکوه و عظمت خود را حفظ کند.

وی با اشاره به برتری نماز جمعه جهرم در سطح کشور و استقبال باشکوه مردم این شهر از این فریضه معنوی، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بعد از برپایی نماز جمعه در تهران این مهم را هدیه حق تعالی به جمهوری اسلامی می‌دانند و وظیفه مردم و روحانیت است که اهمیت آن را در میان مردم مورد تاکید قرار دهند.

دژکام در بخش دیگری از خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز جهرم با اشاره به روز کارآفرینی و فنی و حرفه‌ای نیز گفت: از مشکلات مرکز فنی و حرفه‌ای جهرم دور بودن آن از مرکز شهر بوده و باید شهرداری زمینه‌ای مهیا کند تا سرویس‌های خطوط واحد در این مسیر راه‌اندازی شود.

وی ضمن گلایه از حرکت ضعیف اشتغالزایی در جامعه، تصریح کرد: در طول چند سال که مسئله اشتغالزایی را مطرح می‌کنیم آن حرکتی که برای ایجاد شغل و کار باید بشود صورت نگرفته و تلاش‌هایی که دولت در این زمینه انجام داده در برخی نقاط نتیجه‌ای نداشته است.

امام جمعه جهرم با انتقاد از برخی رفتارها در اشتغال افراد که از روی سفارش‌های بی‌جا و رفتارهای بی‌خود و همچنین بی‌عدالتی‌ها انجام می‌شود، بیان داشت: از مسئولان تقاضا داریم تا در استخدام افراد آزمون را ملاک دانسته و افراد شایسته را انتخاب کنند.

دژکام همچنین ضمن گلایه از برخی بدحجابی‌ها در مساجد و اماکن متبرکه، گفت: عزت و عظمت زنان جهرمی به این واسطه است که زیر بار کشف حجاب حکومت شاه نرفتند و باید حفظ حجاب در اماکن مختلف توسط بانوان رعایت شود.

امام جمعه جهرم در پایان با اشاره به جمعه پایانی ماه مبارک رمضان و روز قدس بر ضرورت حضور در راهپیمایی این روز در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام/2448/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول