اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

تروریست خواندن «حزب‌الله» نشانه وارونگی دنیای کنونی است

امام جمعه کاشان با اشاره به قرار گرفتن شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در لیست تروریست‌ها از سوی غرب گفت: این اقدام در کنار حامی حقوق بشر دانستن آمریکا و اسرائیل غاصب نشانه وارونگی و معکوس بودن دنیای کنونی است.

تروریست خواندن «حزب‌الله» نشانه وارونگی دنیای کنونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: در حالی که شاهد هستیم جوامع بین‌المللی در برابر کشتار هزاران انسان بی‌گناه در افغانستان، عراق، فلسطین و بحرین و همچنین تعدی به حقوق زنان و کودکان سکوت پیشه کرده‌اند اما مقاومت شاخه نظامی حزب‌الله در برابر متجاوزان صهیونیست را تروریست بودن تعبیر می‌کنند که این خود گواه معکوس بودن دنیای کنونی است.

وی همچنین با اشاره به پیروزی‌های گسترده ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها خاطرنشان کرد: با وجود کشته شدن شمار زیادی از تروریست‌ها توسط ارتش سوریه اما همچنان گروه‌های تروریستی با حمایت آمریکا و اروپایی‌ها و البته پشتیبانی مالی برخی کشورهای عربی در حال اعزام به این خط مقدم جبهه مقاومت هستند.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: این پیروزی‌ها و پیشروی‌های ارتش سوریه چنان خشم آمریکایی‌ها را برانگیخته که آنها را ناگزیر کرده به حربه اتهام استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی روی آورند.

نمازی در ادامه در پیش بودن روز قدس را یادآور شد و گفت: نخستین و مهم‌ترین دغدغه امت اسلامی مسئله فلسطین و قدس شریف است و باید از اکنون برای جمعه آینده به عنوان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آماده شد.

وی به سابقه 60 ساله اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین اشاره و عنوان کرد: نباید جمعیت یک‌میلیارد و 600 میلیونی مسلمانان در برابر اشغالگری اقلیتی دو تا 3 میلیون نفری خاموش باشد و یکپارچه به حمایت از برادران مظلوم و آواره فلسطینی خود به پا خیزند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از مسئولان نظام، به ذکر فرازهایی از بیانات معظم‌له در این دیدار پرداخت.

نمازی در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور به امامت آیت‌الله طالقانی بیان داشت: جایگاه نماز جمعه هنوز در نظام و جامعه ما شناخته نشده است و وضعیت کنونی نمی‌تواند حق این آیین عبادی سیاسی را ادا کند.

وی با بیان اینکه اگر حداقل یک‌سوم جمعیت هر شهری مانند کاشان در نماز جمعه شرکت کنند شاهد آثار مثبت آن در جامعه به خصوص در میان نسل جوان خواهیم بود ابراز داشت: اگر حمایت‌های مادی و معنوی در این مسیر هدایت نشود باید این هزینه‌ها صرف اصلاح  آسیب‌های اجتماعی شود.

خطیب نماز جمعه کاشان همچنین با گلایه نسبت به وضعیت کنونی مصلی و در معرض گرما و سرما قرار داشتن نمازگزاران، توجه مسئولان، مردم و خیرین را به این امر خواستار شد.

نمازی در ادامه با تذکر نسبت به سپری شدن نیمی از ماه مبارک رمضان، مغتنم شمردن ثانیه‌ها و دقایق این ماه مبارک را به نمازگزاران توصیه و به برخی از آثار و ثمرات روزه‌داری از دیدگاه مولای متقیان اشاره کرد.

انتهای پیام/63010/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول