اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قوچان:

تحولات مصر به دلیل افراطی‌گری‌های اخوان‌المسلمین است

امام جمعه قوچان گفت: افراطی‌گری‌های برخی از اعضای اخوان المسلمین در مصر سبب تحولات امروز در آن کشور شده که به مخالفان و آمریکا بهانه‌ای برای آشوب داده است.

تحولات مصر به دلیل افراطی‌گری‌های اخوان‌المسلمین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حجت‌الاسلام محمد مروج ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قبای شهرستان قوچان اظهار داشت: دعا به‌گونه‌ای هدفمند در اختیار انسان قرار گرفته و یک دانشگاه برای یادگیری درس و رشد و ترقی پیدا کردن است.

وی با بیان اینکه باید در ماه رمضان از خدا طلب پذیرش حق را کنیم، افزود: مسلمان باید روحیه پذیرش حق را داشته و در برابر فرمان الهی تسلیم باشد و این نخستین ویژگی حضرت ابراهیم(ع) بوده که تسلیم مطلق خداوند تبارک و تعالی بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان تسلیم محض بودن امام علی(ع) در برابر خدا و رسولش را یکی از ویژگی‌های بارز ایشان دانسته و یادآور شد: برخی از مؤمنین خواسته و ناخواسته تسلیم فرمان الهی نیستند که این موضوع انتظار حضرت علی(ع) از دوست‌داران خود نیست.

وی با اشاره به سخن امام سجاد(ع) گفت: باید از خدا بخواهیم که حق را پذیرفته و با آن لجاجت نداشته باشیم و کسی که در برابر امام و حجت خدا تسلیم نشود دوستی با اهل بیت ندارد.

خطیب جمعه قوچان نخستین ویژگی شب قدر را اعتراف به اشتباه و طلب عفو و بخشش از درگاه الهی دانسته و تاکید کرد: راز و رمز ماه رمضان اعتراف به درگاه الهی از خطاهاست و هر کس حالت اعتراف را نداشته باشد فایده‌ای از گفتن ذکر الهی العفو نمی‌برد.

وی ادامه داد: پیام شب قدر و حکومت علی(ع) تسلیم بودن در برابر خداوند است و روحیه تسلیم نبودن در برابر خدا از شیطان به یاران خود رسیده آن زمانی که خداوند به شیطان فرمان سجده به انسان را صادر و شیطان از انجام این فرمان خودداری کرد.

وی ماه رمضان را ماه تسلیم در برابر خدا و حق پذیری را پذیرفتن اشتباه دانست و خاطر نشان کرد: افراد زیادی در طول تاریخ بوده‌اند که همراه اولیاء خدا بوده اما به دلیل نداشتن روحیه اطاعت پذیری زمانی که فرمان خدا و رسولش را به ضرر خود دیدند از آنها جدا شده و به سمت شیطان رفتند.

امام جمعه قوچان با اشاره به پنجم مرداد ماه سالروز فرمان تشکیل نماز جمعه توسط امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب گفت: پیامبر گرامی اسلام در شب معراج فرمودند که مشاهده کردم ملائکه‌ای را که برای کسانی که در نماز جمعه حاضر می‌شوند طلب مغفرت می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که نماز جمعه دارای ویژگی‌های متعددی از جمله داشتن یک سوره در قرآن مجید است، تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی اعلام کرده وقتی صدای اذان در روز جمعه شنیده می‌شوند باید کارهای خود را رها کرده و به سمت نماز جمعه برویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان یادآور شد: باید یک روز قبل برای نماز جمعه آماده شده و نماز جمعه و روز جمعه روزی است که مشکلات انسان به پایان رسیده و امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد.

وی با اشاره به تحولات اخیر مصر اذعان داشت: افراطی‌گری‌های برخی از اعضای اخوان‌المسلمین در مصر سبب تحولات امروز در آن کشور شده که به مخالفان و آمریکا بهانه‌ای برای آشوب داده است.

مروج بیان کرد: مردم مصر فهیم و عاشق اهل‌بیت بوده و سلفی‌ها و وهابیت مورد قبول آنان نیست و این طراحی آمریکا و اسرائیل برای کشاندن مردم به مصر به وسط خیابان‌ها است.

انتهای پیام/70004/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول