اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

مصری‌ها انقلاب به یغما رفته خود را نجات دهند

امام جمعه بویین زهرا گفت: انتظار می‌رود تا ملت بزرگ مصر هوشیاری و خویشتن داری را در سایه اتحاد و انسجام حفظ کرده تا بتواند انقلاب به یغما رفته خود را مجددا باز گردانده و کشور را از بحران نجات دهد.

مصری‌ها انقلاب به یغما رفته خود را نجات دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین حجت‌الاسلام همایون زرینه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بویین زهرا در مسجد جامع این شهر ضمن تسلیت دهم رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) در سال دهم بعثت، اظهار داشت: پیامبر اسلام سال دهم بعثت را به خاطر وفات حضرت خدیجه که با فاصله بسیار کمی از رحلت ابوطالب (ع) روی داد به نام سال اندوه نام‌گذاری فرمودند.

امام جمعه بویین زهرا با بیان اینکه حضرت خدیجه نخستین بانوی ایمان‌آورنده به دین اسلام بود، افزود: حضرت خدیجه در طول مدت عمر خویش ثروت و اموال فراوانش را که بر استناد تاریخ هشتاد هزار شتر ثبت شده است را با نیت پیشرفت اسلام در اختیار حضرت محمد (ص) قرار داد.

زرینه عنوان کرد: اخلاق نیکوی پیامبر (ص) همراه با حلم و تواضع و ملاطفت ایشان، شجاعت و قدرت بی مثال حضرت علی (ع) و اموال زیاد و فوق‌العاده حضرت خدیجه جزو عوامل پیشرفت گسترش دین مقدس اسلام در آن زمان بوده است.     

زرینه با بیان اینکه تمام اولاد حضرت پیامبر (ص) به جز ابراهیم از حضرت خدیجه (س) تولد یافتند، تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) نزدیک به بیست و پنج سال در کنار پیامبر (ص) زیستند و در این ایام حضرت پیامبر (ص) هیچ همسری اختیار نکرد و حتی در وقت وفات ایشان نیز حضرت بسیار گریست و با دست مبارک خود او را در قبر گذاشت و برایش دعا خواند.

زرینه با اشاره به آخرین دیدار هیئت دولت دهم با مقام معظم رهبری تصریح کرد: اعضای هیئت دولت در این دیدار گزارشی از بخشی از عملکردهای خویش را ارایه و بیان کردند.

وی با اشاره به نکات و تذکرات طرح شده از سوی مقام معظم رهبری در باب خدمات دولت نهم و دهم عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حجم کاری بسیار بالا، تلاش خستگی‌ناپذیر، سر دست گرفتن شعارهای انقلاب و افتخار به آن را جزو نقاط برجسته دولت نهم و دهم برشمردند که باید در فضای عمومی کشور ثبت و بیان شود.

امام جمعه بویین زهرا عنوان کرد: معظم‌له همچنین در دیدار خویش تأکید فرمودند که نقاط ضعف و قوت دولت باید دیده شده تا مقدمات پیشرفت مهیا شود.

وی به نزدیکی ایام ولادت فرخنده کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و افزود: سالروز این ولادت با عنوان روز اکرام نامگذاری شده است.

زرینه به ذکر صفات و ویژگی‌های برجسته حضرت امام حسن مجتبی اشاره و تصریح کرد: کرامت، بذل و بخشش بسیار به فقرا و نیازمندان جزو صفات برجسته حضرت امام حسن مجتبی (ع) است که در تاریخ ذکر شده است.

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به اینکه حضرت امام حسن مجتبی دو بار تمام زندگی و سه بار نصف زندگی خویش را در راه خدا اهدا کرد، تصریح کرد: حضرت امام حسن (ع) مجتبی مصداق کامل آیه 92 سوره آل عمران است که با وجود رودررویی با معاویه و تحمل انواع فشارها، تهدیدها و تخریب‌ها لحظه‌ای در رسیدگی به نیازمندان فروگذاری نکرده و امروز این امام همام الگوی نیک و ارزنده برای تمام شیعیان می‌باشند.

زرینه به تشریح اوضاع نابسامان کنونی مصر و دخالت‌های مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیست در این کشور پرداخت و تصریح کرد: انتظار می‌رود تا ملّت بزرگ مصر هوشیاری و خویشتن داری را در سایه اتحاد و انسجام حفظ کرده تا بتواند انقلاب به یغما رفته خود را مجددا باز گردانده و کشور را از بحران نجات دهد.

زرینه به تحلیل اوضاع سوریه پرداخت و اذعان کرد: گسترش جنایت‌های ضد بشری تکفیری‌های مورد حمایت آمریکا، غرب، جبهه عبری و عربی در سوریه امروز بسیار فجیع بوده و این مدعیان باید در قبال رفتارهای خود پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه جانیان خونخوار وهابی با حمایت کشورهایی مانند عربستان امروز به دنبال تولید سلاح‌های شیمیایی در سوریه بوده و نمایندگان سازمان ملل نیز استفاده از این سلاح‌ها را تأیید کرده‌اند، ابراز داشت: امید است در سایه هوشیاری مردم مظلوم سوریه و دولتمردان این کشور فتنه‌ها از این مملکت بحران زده از بین برود.

انتهای پیام/77005/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول