اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه گرگان:

حزب‎الله پایگاه قوی مردمی در کشورهای عربی و اسلامی دارد

خطیب جمعه گرگان گفت: نماز حزب‎الله لبنان پایگاه مردمی قوی در کشورهای عربی و اسلامی دارد و دشمنان اسلام نیز از این نظر احساس خطر می‏کنند.

حزب‎الله پایگاه قوی مردمی در کشورهای عربی و اسلامی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‏های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته گرگان ضمن گرامیداشت یاد مرحوم آیت‏الله طالقانی، خطیب جمعه ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شرکت در نماز جمعه ثواب حج عمره را دارد.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز فرمودند چه در زمان حیات و چه بعد از مرگ من اگر کسی نماز جمعه را به خاطر انکار یا سبک شمردن آن ترک کند، زندگی‏اش دچار پریشانی می‏شود.

مهمترین هدف نماز جمعه اجتماع هفتگی مسلمانان است

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان با بیان اینکه شارع مقدس اسلام با برگزاری نماز جمعه اهداف مهمی را پیگیری می‏کند، خاطرنشان کرد: مهمترین هدف آن اجتماع هفتگی مسلمانان در نقاط مختلف جهان برای ابراز بندگی ذات اقدس الهی است.

نورمفیدی توضیح داد: طبق دستور شارع مقدس اسلام مسلمانان به صورت روزانه، هفتگی و سالانه اجتماع می‏کنند.

به گفته وی، اجتماع روزانه مسلمانان نمازهای جماعت روزانه، اجتماع هفتگی برگزاری نماز جمعه و اجتماع سالانه نیز فریضه حج است.

اگر کسی تا سه جمعه بدون عذر نماز جمعه را ترک کند، پروردگار بر دل او مهر می‏زند

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اقامه نماز جماعت به اندازه‏ای برای شارع مقدس اسلام اهمیت دارد که اگر کسی تا سه جمعه بدون عذر آن را ترک کند، پروردگار بر دل او مهر می‏زند.

نورمفیدی با اشاره به در پیش بودن شب‏های قدر گفت: این شب‏ها بسیار مهم و در قرآن از آنها به عنوان شب‏های مبارک یاد شده است.

وی اضافه کرد: در این شب‏ها مقدرات انسان‏ها تا سال آینده رقم می‏خورد، لذا باید دل‏ها از غیر پروردگار خالی و فقط متوجه او باشد.

غرب نسبت به موضوع تروریسم برخورد دوگانه دارد

خطیب جمعه گرگان تاکید کرد: بنده‏ای که با دلی سرشار از عشق الهی و توام با تضرع و التماس در شب‏های ماه مبارک رمضان به عزاداری بپردازد، دست خالی از درگاه خداوند بیرون نمی‏آید.

نورمفیدی در ادامه از قرار دادن نام شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست گروه‏های تروریستی توسط اتحادیه اروپا انتقاد و آن را نشانه برخورد دوگانه غرب نسبت به موضوع تروریسم عنوان کرد.

وی دلیل این اقدام اتحادیه اروپا را کمک شاخه نظامی حزب‎الله لبنان به نظام سوریه و دستاوردهای مثبت آن در این کشور برشمرد.

منافقین 17 هزار ایرانی را تاکنون ترور کرده‌اند

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان تصریح کرد: حزب‎الله لبنان در جنگ‏های 32 روزه و 22 روزه در برابر ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی مقاومت کرد.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا در حالی شاخه نظامی حزب‎الله لبنان را در لیست گروه‏های تروریستی قرار داده که گروه تروریستی منافقین را از این لیست خارج کرده است.

به گفته وی، منافقین تاکنون در عملیات‏های تروریستی خود در کشور 17 هزار نفر را به شهادت رسانده‌اند.

حزب‎الله پایگاه قوی مردمی در کشورهای عربی و اسلامی دارد

نماینده مردم استان گلستان در مجلس تاکید کرد: حزب‎الله لبنان پایگاه مردمی قوی در کشورهای عربی و اسلامی دارد و دشمنان اسلام نیز از این نظر احساس خطر می‏کنند.

نورمفیدی در ادامه با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که توسط امام راحل به نام روز قدس نامگذاری شد، گفت: امام راحل با این ابتکار موضوع قدس و فلسطین را از انحصار خارج و به یک موضوع عمومی و جهانی تبدیل کرد.

وی در پایان یکی از وظایف امام جمعه را دعوت مردم به تقوای الهی ذکر کرد و اظهار داشت: تقوا ریشه تمامی فضائل اخلاقی و به معنی تسلیم بودن در برابر تصمیمات ذات اقدس الهی است.

انتهای پیام/83003/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول