اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان عنوان کرد

حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس جواب یاوه‌گویی‌های مستکبران

امام جمعه کرمان گفت: شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس جواب یاوه‌گویی‌های مستکبران عالم است.

حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس جواب یاوه‌گویی‌های مستکبران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: نماز جمعه به واسطه ایجاد اجتماعات منسجم میان مسلمانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان داشت: اینگونه اجتماعات و همبستگی‌های ارزشمند موجب هراس دشمنان انقلاب اسلامی می‌شود و ما امروز به این مسئله نیاز داریم.

جعفری افزود: یکی از دلایلی که دشمنان را از حمله نظامی به ما باز می‌دارد، اجتماعات پرشور مردمی است و رژیم صهیونیستی می‌داند که در صورت ارتکاب اشتباهی علیه ایران با خاک یکسان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به روز جهانی قدس تصریح کرد: شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس جواب یاوه‌گویی‌های مستکبران عالم است که هر روز فتنه‌ای تازه به راه می‌اندازند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را به عنوان تروریست معرفی کرده است، عنوان کرد: آنهایی که ادعای تمدن و حقوق بشر دارند، سال‌ها است که سرزمین مقدس فلسطین را غصب کرده و به جنایتکاران صهیونیستی یاری می‌رسانند.

جعفری ابراز داشت: حزب‌الله لبنان محبوب‌ترین نظامی است که در جامعه اسلامی و جهان عرب به وجود آمده است.

خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به اهمیت کسب علم و دانش از دیدگاه اسلام ابراز داشت: اسلام در ارتباط با کسب علم و دانش هیچ محدودیت زمان، مکان، سن و گروه قرار نداده است.

وی بیان داشت: مسلمانان باید قدرت علمی خود را بالا ببرند و علاوه بر علوم دینی با دیگر فناوری‌های روز نیز آشنا باشند تا بتوانیم به استقلال قطعی از بیگانگان برسیم.

جعفری افزود: بعد از انقلاب اسلامی، ایران به لحاظ سیاسی، نظامی، اقتصادی و ... مستقل شده و دانشگاهیان و نخبگان ما باید کوشش مضاعف برای پیمودن مراحل ارزشمند علم و دانش داشته باشند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت مکرر در سخنرانی‌های خود این مطلب را گوشزد کرده‌اند که ملت ایران هوشیار بمانند و فریب، فریبکاران عالم را نخورند.

امام جمعه کرمان گفت: ملتی که 34 سال در برابر همه مشکلات ایستادگی کرده، باز هم با استقامت به راه خود ادامه می‌دهد و مستکبران نمی‌توانند ناامیدی و یأس این مردم را شاهد باشند.

انتهای پیام/80017/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول