اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله مکارم شیرازی:

اتحادیه اروپا به جای حزب الله جلوی جنایات تروریست‌های سوریه را بگیرد

یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر قرار دادن نام حزب الله لبنان در لیست تروریست‌ها گفت: رهبر انقلاب فرمودند آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و بنده عرض می‌کنم که اروپایی‌ها هم قابل اعتماد نیستند.

اتحادیه اروپا به جای حزب الله جلوی جنایات تروریست‌های سوریه را بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تبریک میلاد مسعود امام حسن(ع) بیان کرد: مطابق با روایات مشهور در 15 ماه مبارک رمضان بوده است و این میلاد را به همه شما تبریک عرض کرده و امیدوارم که عنایات آن حضرت در چنین روزی شامل حال همه ما و شیعیان و مسلمین جهان شود.

وی با اشاره به اینکه امام حسن(ع) حق زیادی بر امت دارد و آثار پربرکتی از امام دوم شیعیان باقی مانده است تاکید کرد: فقیری خدمت امام مجتبی آمد و گفت در خانه من کوچکترین چیزی برای فروش باقی نمانده است و تنها چیزی که برای من مانده آبرویم است و آمده‌ام آن را به تو بفروشم چرا که تو مشتری خوبی هستی.

این مرجع تقلید تاکید کرد: امام حسن در آن زمان 12 هزار درهم داشتند و تمام 12 هزار درهم را به این فقیر دادند و فرمود: این مختصر را از من قبول کن و آبروی تو محفوظ است. چنین سخاوت، گذشت، منطق و ادبی چقدر با ارزش است.

وی در ادامه تفسیر آیات سوره احزاب، به تفسیر آیه 33 این سوره پرداخت و گفت: در این آیات خطاب به همسران پیامبر تاکید شده است که نماز را به پا دارید و زکات را پرداخت کنید.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه انسان‌ها دارای چهار نوع رابطه هستند تصریح کرد: نخستین نوع رابطه با خالق است چرا که هرچه داریم از اوست و باید این رابطه محکم را با خدا حفظ کنیم.

استاد حوزه علمیه قم رابطه دوم را ارتباط با خلق خدا دانست و تاکید کرد: باید ارتباط درستی با خلق خدا داشته و باید به یاد ضعفا و فقرا باشیم.

وی سومین رابطه‌ انسان را رابطه با محیط زیست عنوان کرد و افزود: نعمت‌های خداوند محدود است و اگر تخریب شود چیزی جانشین آن نمی‌شود حتی اکسیژن هوا، ‌آب‌های روی زمین، زمین‌های قابل کشت و... محدود است و باید انسان‌ها در حفظ محیط زیست کوشا باشند.

این مقام مسئول رابطه چهارم را رابطه انسان با خودش دانست و گفت: انسان در برابر خود مسئول است و باید خود را اصلاح کرده و تربیت کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز در دین بیان کرد: نماز ستون دین است و در روز قیامت نخستین پرونده‌ای که بررسی می‌شود پرونده نماز است.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: نماز باید در اول وقت و با حضور قلب انجام شود و باید از وقت مفید برای نماز بهره گرفت و در نماز غیر از خدا همه چیز را فراموش کند.

وی بیان کرد: شفاعت اهل بیت به کسانی که نماز را سبک بشمارند نمی‌رسد و اگر نماز با آداب آن انجام شود انسان را از گناه بیمه کرده و از وسوسه‌های نفس حفظ می‌کند.

مکارم شیرازی با اشاره به زکات و اهمیت پرداخت آن بیان کرد: نیاز فقرا در اموال اغنیا گذاشته شده است و اگر یک فقیر در جامعه اسلامی بود مشخص می‌شود که یک نفر غنی به وظیفه خود عمل نکرده است، در جامعه اسلامی نباید حتی یک نفر فقیر و بیکار وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مؤمنان حقیقی کسانی هستند که در اموال خود حق معلومی بر محرومان قرار داده‌اند، تاکید کرد: البته این مسئله غیر از زکات است؛ حق معلوم از سوی خود انسان مشخص می‌شود ولی زکات و خمس را خداوند معین می‌کند و هر مسلمانی پردرآمد و یا کم درآمد هر روز، همه هفته و یا هر ماه مقداری به نیازمندان کمک کنند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر قراردادن نام حزب الله لبنان در لیست تروریست‌ها گفت: رهبر انقلاب فرمودند آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و بنده عرض می‌کنم که اروپایی‌ها هم قابل اعتماد نیستند.

وی با بیان اینکه جرم حزب‌الله دفاع از لبنان در برابر اسرائیل است اضافه کرد: در سوی دیگر تروریست‌هایی که در سوریه مردم را به خاک و خون کشیده و هر کجا را که بتوانند تخریب می‌کنند تروریست قلمداد نشده و مورد حمایت غربی‌ها قرار می‌گیرند ولی حزب‌اللهی که شاخ اسرائیل را شکسته است باید در لیست تروریست‌های قرار داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که با چه کسانی طرف هستیم و امیدواریم که خداوند مسلمانان را از این قبیل موضع‌گیری‌ها محفوظ بدارد.

انتهای پیام/2258/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول