اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

المنار بررسی کرد

اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله دارای «وجاهت حقوقی یا سیاسی»

شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله لبنان را فاقد دلایل قانونی و حقوقی دانست و افزود: این اقدام بیش از اینکه متکی بر دلایل قضایی یا اداری باشد، یک تصمیم سیاسی است.

اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله دارای «وجاهت حقوقی یا سیاسی»

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه تلویزیونی المنار لبنان در گزارشی با اشاره به اقدام اخیر اتحادیه اروپا در درج شاخه نظامی حزب الله در لیست سیاه، تاکید کرد که این اقدام اروپایی‌ها فاقد هر گونه وجاهت قانونی و حقوقی است و از نظر قوانین بین‌الملل هیچ دلیل روشنی ندارد.

این گزارش با بیان اینکه قوانین بین‌الملل، اساس تصمیم اخیر اتحادیه اروپا را با چالش مواجه می‌کند؛ یاد آور شد که ممکن است که تعریف‌های سازمان ملل درباره پدیده تروریسم متفاوت باشد ولی در زمینه حق ملت‌ها در آزاد سازی سرزمین‌هایشان اتفاق نظر وجود دارد.

نویسنده این گزارش با مطرح ساختن سئوالی مبنی بر اینکه "اتحادیه اروپا در قرار دادن نام شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست سازمان‌های ترویستی بر چه دلائلی استناد کرده است؟"، پاسخ را از زبان "ادیب الفرزلی"‌استاد حقوق بین‌الملل نقل کرد و با تاکید بر اینکه این تصمیم هیچ وجاهت قانونی و حقوقی ندارد؛ افزود: این اقدام بیش از اینکه متکی بر دلائل قضایی یا اداری باشد، یک تصمیم سیاسی است.

بر اساس این گزارش، تصمیم اخیر اتحادیه اروپا علیه حزب الله لبنان بر اساس منافع سیاسی آن کشورها صادر شده و هیچ تاثیر و پیامد کوتاه مدتی بر مقاومت اسلامی ندارد.

الفرزلی با بیان اینکه سیاست خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در همه موضوعات یک راستا نیست، گفت:‌ امور در آنجا پیچیده شده و این اتحادیه نمی‌تواند بین‌ دیدگاه‌های همه کشورها اجماع کامل ایجاد کند ولی تصمیماتی که با رأی اکثریت اتحادیه اروپا صادر می‌شود؛ بر عرصه بین‌الملل و همچنین تعامل سازمان ملل و کشورهای غربی با ما تاثیر گذار است.

به گفته این استاد حقوق بین‌الملل، پیامدهای اقدام اخیر اتحادیه اروپا در درج شاخه نظامی حزب الله، در کوتاه مدت نمودی پیدا نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بی تردید اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب الله، روابط کشورهایی که به این تصمیم رأی مثبت داده‌اند با محافل رسمی لبنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و لذا توپ بازی در زمین محافل دیپلماتیک است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول