اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تاکید کرد

تحقق ارزش‌گذاری مالیات سبز در کشور

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: ارزش‌گذاری مالیات سبز باید تحقق یابد و در سودآوری اقتصادی به ارزشی که یک بوته دارد، در بلندمدت توجه شود.

تحقق ارزش‌گذاری مالیات سبز در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، کارگاه آموزشی با موضوع «مدیریت محصول از کیفیت‌گرایی تا رویکرد سبز» با حضور  بیش از  100 نفر از مسئولان (اچ ای ای)  صنایع این استان برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در مورد رویکردهای نوین زیست‌محیطی این استان مطالبی را ارائه کرد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در این سمینار گفت: از زمان شروع روند توسعه در کشور و به منظور مدیریت و مصرف بهینه انرژی مطابق برنامه‌های پنج ساله تنظیم شده و برابر ماده 190 مدیریت سبز همگان به این مهم پی بردند که اگر توسعه برابر آمایش سرزمین مدیریت نشود و در این راه دست به دست یکدیگر ندهیم چیزی برای نسل آینده باقی نمی‌ماند.

وی اضافه کرد: ما معتقدیم چرخ کارخانه‌ها باید بچرخد اما با رعایت مسائل زیست‌محیطی و اجرایی کردن ارزیابی‌های آن و صنایع در برآوردهای اقتصادی خود نباید به صورت تک‌بعدی و در برهه زمانی کوتاه‌مدت مسائل را ارزیابی کنند.

این مسئول ادامه داد: ارزش‌گذاری مالیات سبز باید تحقق یابد و در سودآوری اقتصادی به ارزشی که یک بوته دارد، مقدار اکسیژنی که تولید و خاکی را که تثبیت می‌کند و نقشی که در جذب و مدیریت آب دارد و ...  در بلندمدت توجه شود و با جمع‌بندی علمی این مباحث و امور مربوط به صنعت مورد نظر مسائل مدیریت شود که در این صورت منافع اقتصادی جامعه تضمین می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت علمی خوبی که در این استان وجود دارد باید با برگزاری سمینارها و همایش‌های علمی و کاربردی این دانش کارشناسی و تخصصی را به سایر استان‌ها نیز انتقال دهیم.

این کارگاه آموزشی با همکاری اداره آموزش این اداره کل، شرکت شیرین دارو و انجمن مدیریت سبز ایران برگزار شد و مباحثی با موضوعات «هوش سبز»، «سیستم مدیریت محصول سبز»، «دفتر کار سبز بر اساس ماده 190 برنامه پنجم توسعه کشور» و ... در آن مطرح و آموزش داده شد.

انتهای پیام/2448/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول