اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای عالی استان‌ها اعلام کرد

آبادانی و هویت‌بخشی در شهرها مهم‌ترین کار شوراها

رئیس شورای عالی استان‌ها کار مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا را برنامه‌ریزی، ساماندهی، آبادانی و هویت‌بخشی در شهرهای مختلف دانست.

آبادانی و هویت‌بخشی در شهرها مهم‌ترین کار شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی مهدی چمران در گردهمایی منتخبین چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای استان که در محل سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد، کار مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا را برنامه‌ریزی، ساماندهی، آبادانی و هویت بخشی در شهرهای مختلف دانست و اظهار داشت: در کنار امور گفته شده باید شوراها به عنوان عامل وحدت بخش بین مسئولین، همدلی و تفاهم را در بین آنها گسترش دهند.

وی با اشاره به اینکه حماسه سیاسی در ایران اسلامی ادامه دارد، افزود: استمرار حماسه سیاسی در استقرار ریاست جمهوری جدید و شوراهای اسلامی شهر و روستا و در پی آن خدمتگزاری هرچه بیشتر جریان دارد.

وی شعارهای رهبری انقلاب برای سال‌های مختلف را منحصر به زمان خاصی ندانست و تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب این شعارها را برای دوره‌های مختلف مطرح می‌کنند و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید همیشه این شعارها را مد نظر خود قرار دهند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه موضوع شوراها را مسئله‌ای دانست که ریشه در قرآن و روایات اسلامی دارد و قانون اساسی ما در اصل‌های 101 تا 106 بر این موضوع مهم تاکید داشته است و این مهم نشان از اهمیت موضوع است.

وی کسب رضایت الهی را در فعالیت‌های مختلف مورد ارزیابی قرار داد و افزود: اگر ما بتوانیم رضایت مردم را در امورات مختلف به دست آوریم رضایت الهی نیز در پی آن کسب خواهد شد و این نکته را مد نظر خود قرار دهیم که شهدا الگوهای ما در فعالیت‌های مختلف هستند.

شوراهای اسلامی به عنوان نخستین خاکریز ارتباط مردم با دولت

رئیس شورای عالی استان‌ها، شهرها را پیشانی یک کشور دانست و افزود: شوراهای اسلامی نیز به عنوان نخستین خاکریز ارتباط مردم با دولت هستند و مردم شوراهای اسلامی شهر و روستا را بخش مهمی از نظام می‌دانند.

چمران شوراها و ‌شهرداری‌ها را سبک کننده کار دولت‌ها عنوان کرد و گفت: شوراها به عنوان نهادهایی که مدیریت محلی منطقه را بر عهده دارند فعالیت می‌کنند و باید برنامه‌ریزی‌های 20 ساله و پنج ساله را برای توسعه هر چه بیشتر منطقه و شهر خود انجام دهند.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه کسب درآمدهای پایدار برای مدیریت شهری را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: شهرداری‌ها و شوراهای شهرها باید علاوه بر بودجه‌های جاریه در فکر کسب درآمدهای پایدار شهری برای توسعه بیش از پیش شهرهای کشور باشند.

وجود امنیت روانی فرق بین شهرهای اسلامی و غیر اسلامی

چمران با اشاره به اهمیت وجود امنیت روحی و روانی در شهرهای مختلف، گفت: امنیت ظاهری در شهرها بسیار مهم است اما این امنیت روانی است که فرق بین شهرهای اسلامی و غیر اسلامی را نمایان می‌سازد.

وی امانت داری، صادق بودن و شجاع بودن را از جمله خصیصه‌های مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد و افزود: باید حرکت‌ها بر اساس قانون صورت گیرد و جرات نه گفتن در مقابل خواسته‌های غیر قانونی در اعضای شوراها وجود داشته باشد.

چمران در ادامه با اشاره به وجود تحریم‌های مختلف داخلی و خارجی علیه ملت ایران اسلامی، گفت: ما با تکیه بر الطاف الهی و امید به او می‌توانیم از سد تمام مشکلات عبور کنیم و این حقیقت را در دفاع مقدس تمرین کرده‌ایم.

انتهای پیام/61001/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول