اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

اعضای شوراها از ورود به بازی‏های سیاسی خودداری کنند

امام جمعه فیروزکوه گفت: شورا جای خدمت و کار است و اعضای شوراها باید از ورود به بازی‏های سیاسی خودداری کنند.

اعضای شوراها از ورود به بازی‏های سیاسی خودداری کنند

حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، با اشاره به برگزاری پرشور انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 24 خردادماه و خلق حماسه سیاسی و آغاز به کار شوراها در روزهای آینده اظهار کرد: با گذشت سه دوره از عمر شوراها و مطالعه و بررسی ادوار گذشته آن می‏توان وضعیت مناسبی را ترسیم کرد.

وی گفت: هدف از تشکیل شوراها، توزیع قدرت و عدم تمرکز و فردمحوری است.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: وظیفه شوراها قانون‏گذاری، نظارت بر اجرای قانون و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری است.

استیری افزود: فعالیت نامناسب برخی شوراها، ناباوری مردم را به دنبال خواهد داشت؛ ضمن این‏که با گذشت زمان انتظارات مردم از شوراها نیز بیشتر می‏شود.

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: در قانون اساسی فعالیت گسترده‏ای برای شوراها در نظر گرفته شده که یکی از آنها حضور مدیرانی باتجربه و خدمتگزار است تا بتوانند نظارت و کنترل بر نهادی قدرتمند و ثروتمند همچون شهرداری داشته باشند.

وی با بیان این‏که سیاست‏زدگی چیزی جز تلف‏ کردن وقت و سرمایه نیست، خواستار آن شد تا اعضای شوراهای اسلامی از ورود به بازی‏های سیاسی بپرهیزند.

امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: شورا جای کار و خدمت است و اعضای شوراها از هر حزب و گروهی باید به فکر آباد کردن شهرها و روستاهای خود باشند.

وی اضافه کرد: انتظار می‏رود اعضای شوراها با خروج از روزمرگی به استفاده از تمامی ظرفیت‏های قانونی خود بپردازند و به خصوص با توزیع عادلانه امکانات در شهرها، نارضایتی عمومی مردم از شهرداری‏ها را کاهش دهند.

استیری پرسش‏گر نبودن مردم از شوراها و ارتباط کمرنگ با نخبگان و متخصصان را از جمله نقاط ضعف شوراها در ادوار گذشته برشمرد.

امام جمعه فیروزکوه تأکید کرد: شورا یک کار جمعی است و اگر اعضای شوراها یا یکدیگر متحد نباشند، رشد و پیشرفت جامعه را به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام/2568/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول