اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه گردشگری فارس مصوب شد

ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی مقابل آرامگاه حافظ

در جلسه کارگروه گردشگری فارس بر ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در خیابان مقابل آرامگاه حافظ تاکید و مصوب شد تا این امر تنها با مجوز کارگروه گردشگری این استان صورت گیرد.

ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی مقابل آرامگاه حافظ

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان با حضور استاندار فارس و معاونان عمرانی و زیارتی وی به دبیری کل میراث فرهنگی این استان و نهادهای عضو کارگروه تشکیل جلسه داد.

برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فارس در هفته دوم مهر ماه، برگزاری هفدهمین اجلاس ملی و بین‌المللی یادروز حافظ در 20 مهر ماه سال 92، ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در خیابان مقابل آرامگاه حافظ، درخواست لغو مجوز منطقه نمونه گردشگری جهرم، حمایت از احداث مرکز تفریحی و سرگرمی نیریز و تشکیل میز گردشگری در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز دستور کار جلسه این کارگروه بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه پیرامون این موضوعات بحث و بررسی و تبادل نظر صورت گرفت که ارائه گزارش کاملی از تأثیرات برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در رونق و توسعه گردشگری این استان به ریاست کارگروه به منظور ارزیابی دقیق ثمرات برگزاری این نمایشگاه و به تبع آن تأمین بخشی از اعتبارات برای برگزاری نمایشگاه از منابع استانی، از جمله محورهای بحث در این جلسه بود.

همچنین تشکیل کارگروه برگزاری هفدهمین اجلاس یادروز حافظ با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فارس‌شناسی و دیگر نهادهای مرتبط زیر نظر مدیرکل فرهنگی، اجتماعی استانداری فارس به منظور تدوین برنامه‌ای بلندمدت و هدفمند در راستای برگزاری این اجلاس با اهداف فرهنگی و نیز هدف رونق و توسعه گردشگری به عنوان یک پدیده زمانی، اجرای هرگونه فعالیت فرهنگی در مقابل آرامگاه حافظ به عنوان مهمترین محور گردشگری شیراز توسط نهادهای مختلف فقط با تأیید کارگروه گردشگری و تبدیل این مسیر به یک محور گردشگری مهم و در راستای آن برپایی نمایشگاه‌های دائمی هنری و صنایع دستی مناسب با شان و منزلت حافظ شیرازی و برنامه‌ریزی سالانه توسط ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی شهردار و میراث فرهنگی این استان به منظور برگزاری سلسله برنامه‌های فرهنگی هنری در این محور برای تمام طول سال با هدف ایجاد جاذبه‌های جدید گردشگری از مصوبات مهم این جلسه بود.

در این جلسه مقرر شد شهرداری شیراز ضمن جمع‌آوری افراد فال فروش در مقابل آرامگاه حافظ که موجبات نارضایتی گردشگران را پدید می‌آورند به عنوان سد معبر برخورد قانونی کند.

در ادامه این جلسه نیز با لغو مجوز فعالیت منطقه نمونه گردشگری جهرم به دلیل تخطی از قانون در کارگروه موافقت و همچنین با حمایت از طرح ایجاد مرکز تفریحی و سرگرمی شهر نیریز با توجه به ویژگی‌های این طرح در راستای توسعه صنعت گردشگری و نیز راه‌اندازی میز گردشگری در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز موافقت شد.

انتهای پیام/2448/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول