اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

فرزندان جامعه قرآنی از تهاجم فرهنگی در امان هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: فرزندی که در جامعه قرآنی پرورش داده می‌شود از تیررس الفبای تهاجم فرهنگی در امان است.

فرزندان جامعه قرآنی از تهاجم فرهنگی در امان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از مربیان قرآنی در سالن اجتماعات سلمان هراتی مجتمع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اظهار داشت:‌ فرزندی که در جامعه قرآنی پرورش داده می‌شود از تیررس الفبای تهاجم فرهنگی در امان است.

وی ادامه داد:‌ خواستند با روندهایی تفکر اروپا و به ویژه یونان، با کلام قرآن برخورد کنند، اما اگر می‌توانستند مبانی مانند قرآن بیاورند در این 14 قرن نسبت به این کار اقدام کرده و آن را به افکار عمومی کشانده بودند.

ابراهیمی با بیان اینکه هر کسی نمی‌تواند عظمت قرآن را لمس کند، اذعان داشت: اگر عظمت قرآن شناخته می‌شد، این همه در حق امام حسن (ع) جفا صورت نمی‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه انسان نباید مانند ضبط صوت عمل کند، تصریح کرد: خدا به انسان اندیشه و قدرت تجزیه داده و ما توان نقد داریم و نمی‌توانیم از کنار قضایا بگذریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه تنها راه رسیدن به قرآن، از راه فیلتری است که عترت بیان می‌کند، یادآور شد: این فریاد رسای امام حسن(ع) بود که آن همه رنج دید.

وی خطاب به خادمان قرآن حاضر در سالن، اظهار داشت: هیچ‌گاه از قرآن جدا نشوید، چراکه اندیشه‌ای که به قرآن مزین می‌شود هیچ‌گاه به گمراهی نمی‌رود.

ابراهیمی در پایان با بیان اینکه قرآن فقط برای این نیست که برای درگذشتگان بخوانیم یا مسافر از زیر آن رد شود و ...، ادامه داد: این مسائل را رد نمی‌کنم، اما عظمت قرآن بسیار بالاتر از این مسائل است.

انتهای پیام/86007/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول